Bäst effekt på morgonpromenaden

Home Forums Kost och Näringslära Bäst effekt på morgonpromenaden

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Om jag har förstått de rätt så är morgonpromenaderna bra för att förbränna fett då alla depåer i kroppen är tomma, och fettet då blir den alternativa energin? Hur sent på kvällen kan man då äta för att depåerna verkligen ska va tomma?
    Äter jag ”mat” klockan 9-10 på kvällen, och går morgonpromenad klockan 6 på morgonen, kommer ja då få den önskade effekten? Ska man skippa morgonpromenaden om man ätit sent dagen innan, eller lönar de sig ändå? :O

Tja
    ca tio timmar ska vara det det bästa har jag hört. Men det är ju lite olika från person till person. Ja, gå morgonpromenad ändå även om du ätit sent. Promenader är alltid bra och du bränner ju lite fett ändå.

det e inte bara det att du

Glykogendepåerna finns som sagt inte en chans att du tömmer under natten, om du inte ägnar dig åt väldigt akrobatiska övningar i sängen. Det är andra faktorer som gör att fastande mage optimerar fettförbränningen; cirkulerande fettsyror och hormonpåverkan, t ex.

Okey! D

Sam jr wrote:
    det e inte bara det att du

ok …
    heheh det d

Jag brukar springa 3-4 kilometer på morgonen och sedan promenera lika långt. Är det okej att dricka en proteindryck innan denna morgonträning? Hur påverkar det isåfall fettförbränningen?

Hanne wrote:
    Jag brukar springa 3-4 kilometer på morgonen och sedan promenera lika långt. Är det okej att dricka en proteindryck innan denna morgonträning? Hur påverkar det isåfall fettförbränningen?

Du förbränner mer protein om du dricker än proteindrink innan än om du kört på fastande.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.