Home › Forums › Kost och Näringslära › behöver hjälp!
Att man sen kanske ska tänka på fördelningen av fett-typerna och inte bara äta mättat fett är en ren hälsofråga och har mindre att göra med vikten.
Mjölk är en smidig proteinkälla och har även andra fördelar (som kalciumkälla bl.a) men att dricka 2-3 liter 3%-igt om man inte gillar det känns lite överdrivet.
Tack för din kommentar!
Man bör kanske tänka på vilken typ av fett man äter ur hälsosynpunkt och förut levde jag så där oerhört hälsosamt under 8 år, och tänkte på rätt och fel och hit och dit, men sen helt plötsligt blev jag sugen på kött och nu har jag ätit som en gödgris i 2,5 år och tänker överhuvudtaget inte på om saker och ting är bra för framtiden eller ej. Jag är givetvis ingen bra förebild, här vid lag, och råder inte någon att stuva i sig smör och grädde, men mjölk tror jag faktiskt är ett bra och komplext födoämne som snabbt och lätt tillför mycket, och jag för min del älskar mjölk och nu när röd klövermjölk finns så blev det ändå godare med mjölk. Det tråkiga med klövermjölken är att den är den där billiga importerade mjölken som konkurrerar ut våra egna mjölkproducenter, så jag dricker hälften av ekologisk gammaldags och sen svensk grädde förstås!
Jag lär väl ha plack i bifurkationerna och med tiden få en propp i hjärnan!
Vad värre är att man har funnit plack i kärlen hos svenska tonåringar i en studie!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY