Behöver hjälp med min deff!

Home Forums Kost och Näringslära Behöver hjälp med min deff!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Tjenare! nu är det så att jag är inne på min första deff, har under 1,5 år styrketränat så hårt jag kunnat, undvikt alkohol och skräpmat och käkat hyfsat bra enligt mig, jag läser på om kost och träning och har ett väldigt stort intresse för det.
    har sysslat med dietande nu i cirka 2,5 månader och gått ner runt 5-6 kg men samtidigt inte tappat allt för mycket i styrka.
    Nu till saken, jag tycker inte att jag får fram former så som beräknat och det känns som att jag bara blir tunnare och tunnare utan att få någon deffinition.
    Tänkte därför skriva ner mitt matschema och se vad ni tycker, om det funkar eller om jag borde ändra på något.
    Jag är 1,87 lång och väger i nuläget cirka 85-86 kg.

Frukost: 2 mackor(260kcal)3dl mjölk(135 kcal)2ägg(150kcal)proteinshake(146kcal)

Lunch:en vaniljkesella(400kcal)3dl mjölk(135kcal)banan(100kcal) vet att kesellan inte är det mest optimala men eftersom jag är en fattig student så blir det ofta så tyvär, det är också innan träningen så jag tänker att jag behöver lite energi innan passet(?).

Innan träning:någon typ av pwo, brukar bli craze eller NOxplode, under passet: Bcaa-xpress.

Efter träning: en p-shake(146kcal)

Postworkout:400g fläskfilé/kyckling filé(450kcal)

”kvälls-shake”:500g kvarg(370kcal)3dl mjölk(135kcal)2,5 matsked funlight ner i mixern.

Jag brukar altså äta runt 2300kcal-2500 om dagen, mitt energi behov ligger på 2800 om dagen om jag räknat rätt, så förbränner jag väl runt 300kcal på styrkepassen varje dag.

Så nu behöver jag eran hjälp! kommentera gärna vad ni tycker :) tack på förhand!

Du har glömt bort fettet! :) Fett är en viktig energikälla och bör ligga på ca 1g/kg. Flytta om lite protein till fett så tror jag det lönar sig då det ser ut som det ligger aningen för högt.

Tack för svar!:D glömde bort i mitt inlägg att jag även brukar äta runt 50g nötter för att få i mig fett! men kollat runt lite och precis som du säger bör jag nog höja mitt fett intag lite:)

Vincent94 wrote:
    Du har glömt bort fettet! :)

Han äter ju äggulor och dricker mycket mjölk. Jag skulle gissa att det är mellanmjölk? Däremot kanske han får i sig för lite omättat och fleromättat fett.

Stämmer det TS, att det är mellanmjölk? Vad har du på mackorna? Vad är det för bröd?
    Vad innebär ”post-workout”-målet? Äter du bara kycklingfilé eller fläskfile?? Vad har du till?

Yes det stämmer!blir till största delen mellanmjölk eftersom min familj dricker det, när jag handlar själv brukar jag köpa lättmjölk!på mackorna har jag äggen!(stekta) brödet är vetekaka är jag rätt säker på, det brukar variera antingen mellan det eller lingongrova. ”post-workout”-målet består antingen av fläskfilé eller kycklingfilé,om jag läst rätt på matkalkyler på internet så är det väl ungefär samma innehåll när det gäller kcal/protein/kolhydrater och fett(?) till detta har jag oftast någon typ av grönsaks mix!

symisthekey wrote:
    Vincent94 wrote:
    Du har glömt bort fettet! :)

Han äter ju äggulor och dricker mycket mjölk. Jag skulle gissa att det är mellanmjölk? Däremot kanske han får i sig för lite omättat och fleromättat fett.

Stämmer det TS, att det är mellanmjölk? Vad har du på mackorna? Vad är det för bröd?
    Vad innebär ”post-workout”-målet? Äter du bara kycklingfilé eller fläskfile?? Vad har du till?

Tvekar dock att dessa nivåer uppnår 1g/kg, precis som du sa är det inget omättat/fleromättat fett.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.