- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Behöver hjälp med mitt kostschema!
Hallå!
Lite information till att börja med…
Jag är 24 år, 183cm lång väger drygt 84kg.
Styrketränar 4 dagar i veckan (mån,tisd,torsd,fre) sen onsdagar är jag ute och vandrar i skogen drygt 1 timme. Lördagar joggar jag i skogen ungefär 30-40 min.
Mitt nuvarande kostschema ser ut ungefär såhär…
Frukost: kopp kaffe, 1 skål havregrynsgröt + ett glas mjölk (den feta sorten)..
Lunch: 1 kycklingfilé med antingen matvete eller fullkornspasta
Mellanmål: tonfisk + fullkornspasta
Träning drygt 1 timme därefter 1 proteindryck
Middag: Vad som serveras, oftast någon sort av husmanskost.
Kvällsmat: kesella + fun light.
Såhär ser det ungefär ut, är inte så noga med hur mycket gram och så jag tar i av de olika rätterna, men det är relativt små mål.
Mitt mål med träningen är ju att bli större (få mer muskelmassa) och tycker inte det har hänt så speciellt mycket den senaste tiden varken blivit mindre eller större, må hända att jag lagt på mig lite bukfett om inget annat, men det är nog pga att jag syndat med coca cola chips o så någon gång i veckan men det är slut med det nu.
Så som sagt, mitt mål är att bli lite större och mer muskulös, därför behöver jag ER hjälp med mitt kostschema, känns som det inte är riktigt som det ska.
Tack på förhand!
Personligt tycker jag det ser bra ut! om du ska lägga på mer muskelmassa ska du ju ligga på överskott, och det tar ju tid så bara forsätta äta som du gör bara se till att du ligger på överskott
Försök att ta proteinshakern och snabba kolhydrater ca 15min efter träningen, och därefter låt det inte gå mer än 1.5-2 timmar tills du äter middagen
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY