Bra bulkmat?

Home Forums Kost och Näringslära Bra bulkmat?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Jo jag skulle vilja veta vilken mat som är bra bulkmat :) Vill gå upp i vikt

[/b]

KVARG. :ike: Haha, skämt och sido. Se till att käka mycket bra mat bara. Gärna 5-6 ggr om dagen. Undvik skräpmat, godis och övrigt skit. Höj proteinintaget en en aning igenom exemeplvis Vassle (Billigast) sikta gärna på 2-3 gram kg/kroppsvikt och glöm inte bort frukt & grönt.

Typ så.

mycket mat + kosttillskott

är det bara vikt uppgången du är ute efter så dra ett par pizzor om dagen :D

Hehe ;P jag har protein, gainer och kre-alkalyn hemma. Hur ska jag lägga upp det bäst med de här kostillskotten? När ska jag ta vad? Ska jag ta nåt på natten , innan träning, efter träning osv? Och btw, vad är kvarg? :) Proteinet är whey 80 och gainern är gainer pro .

Pectoralis wrote:
    mixa protte pulver, banan, mjölk,ägg och glass,, ta en sånn 3 ggr om dagen och ät 200 gram jordnötter om dagen..

Eller så dricker du bara ngra dl rpasolja om dan…..

Rapsolja? Seriöst? Är jordnötter bra? ;P vilka mer nötter är bra?

Att hälla oliv-/rapsolja i proteindrinken är ett enkelt sätt att öka på kalorierna. Annars är det bara att äta mycket, men någorlunda nyttig, mat.

Jordnöten är egentligen ingen nöt iofs. Men bra nötter är ju t. ex. mandlar, hasselnötter, valnötter osv.

Tycker faktiskt du bara ska äta mkt mat. Du tjänar inget direkt på att dricka olja, grädde eller (de otroligt goda) milkshake:sen som stod om ovan.

Robert Rönngren wrote:
    Att hälla oliv-/rapsolja i proteindrinken är ett enkelt sätt att öka på kalorierna. Annars är det bara att äta mycket, men någorlunda nyttig, mat.

Jordnöten är egentligen ingen nöt iofs. Men bra nötter är ju t. ex. mandlar, hasselnötter, valnötter osv.

:nod

Annat bra tips är blanda i mjölk i proteindrinken speciellt före sänggående eller käka fet fisk.

Glöm inte bort att äta mycket grönsaker och frukt också.

Välj gärna magert rött kött och hela ägg istället för tonfisk och torsk.

Okej okej :) Ska försöka med det här. Har iaf gått upp från 73kg till 95kg en gång. Fast sen tog jag ett uppehåll o nu ligger jag på 90kg med smala armar o tjock midja. Förjävligt. Ska försöka ta igen nu iaf och satsa på 100kg innan året är slut :)

Btw hur mkt kvarg ska jag he i mina drinkar? skulle inte någon kunna ge ett recept på en bra drink jag kan göra varje dag? =) Typ ta på morgon och kväll innan jag lägger mig. Plus gainer efter träningen då.

Men vadå, ska jag inte äta jordnötter? Jag köpte 2kg igår för jag blev ju tipsad om det :(

lr går det bra ändå? Just nu bryr jag mig inte om ifall jag får en massa hull på magen lr så, bara jag går upp i massa, både fett och muskler.

om du inte är rädd för att lägga på dig hull och har svårt att få i dig kalorier så är nog en kycklingfilepizza inte fel.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.