- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Bra mellanmål? (dock ej mackor)
En fråga (igen)
Jag har en fråga ang mellanmål , där jag jobbar får vi gratis mellanmål men de är sällan bra, mestadels mackor nån enstaka gång fil…Så jag har tänkt att ta med mig eget mellanmål till jobbet, frågan är dock vad som e bra att ta med sig? Jag tränar styrketräning 3-4 gånger i veckan och cyklar ca 2 dagar i veckan (försöker gå ner nåt kg i vikt hade jag tänkt) så jag undrar om ni vet nåt bra/billigt och helst nyttigt mellanmål som man kan ta med sig? Jag brukkar träna ca 2 timmar efter jag ätit mellanmål så helst skulle jag vilja ha tips på nåt som man ”står” sig på relativt bra men alla tips e intressanta
Tack på förhand
MVH
Fredde
Keso och kesella
Har man en micro på jobbet, så kan du väl fixa till det mesta… kyckling o ris går att ha i kylen o sedan bara värma…
Havregrynsgröt i micron med några ägg till är ett utmärkt mellanmål!(2dl gryn 3dl vatten o lite salt, värm 3min)
En burk kessella blandad med lite frukt eller fun light…
Tonfisk burken får ju inte glömas bort!
Varför inte mackor?? groft bröd med keso, kalkon, skinka, mackrill eller hamburgerkött en protein drink till det o du har ett jätte bra mellan mål…
2 bananer og noen nøtter eller mandler.
Ställ lite havregryn, grova flingor o kanel på jobbet.
Sen tar du bara med minkeso, kesella eller proteinpulver o blandar med flingorna,
Om du vill kan du även ha i lite nötter eller frön.
Annars är ju grovt bröd med kalkon, mager ost o grönsaker bra mellanmål.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY