Bra upplägg när det gäller mat? Råd och synpunkter tack!

Home Forums Kost och Näringslära Bra upplägg när det gäller mat? Råd och synpunkter tack!

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej

Jag undrar bara lite om det här med mat och när man tränar. Ska man äta stadiga portioner mat varje gång man äter med mycket (bra) fett, mycke proteiner och lagom mycket kolhyderater ? KOlhyderater ska man bara äta de efter träning eller ska man äta mycke sånt när man äter lunch också? Jag vill inte gå upp massa ivikt utan snarare tvärtom, vill minska lite och få fram formerna manhar. Just nu brukar jag äta en FRUKOST bestående av lätt yohhurt med bär, oösötad musli och ibladn lite cashwenötter. LUNCH Mycket proteiner och mycket grönsaker och lite mindre kolhyderater, efter som jag äter lucnc kl 10-30 så brukar jag bli himla hungrig runt 2-3 och då brukar de bli 2st mackor och ett glas mjölk (inte de bästa men ändå) nån som har nåt bra tips på mellanmål? Sen en frukt innan träning och efter träning en stadig portion mat med mycke kolhyderater, protein och grönsaker. Jag vill GÄRNA ha tips och tankar runt vad jag äter..Funderar att köpa nåt kosttillskott och har fastnad för vassleprotein , kan de vara något isåffal hur mycket ska man ta varje gång man tar det? Eller har nån annan några ideér om vad som är bra?

Tack på förhand

MVH
    Fredrik

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.