Bulk för första gången

Home Forums Kost och Näringslära Bulk för första gången

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej, jag är en kille på 16 år och gymmar 3-4 ggr/vecka. Utöver det spelar jag fotboll 5 ggr/veckan. Jag är 175 cm och väger 61 kg.
    Jag har nu tänkt mig att försöka bulka upp mig till 70 kg. Men jag vet inte direkt hur jag ska äta? För tillfället använder jag Whey FX som extra proteintillskott. Jag vet att jag ska få i mig mer energi än vad jag förbrukar, ligga på ett överskott och försöka få i mig en massa proteiner.

För tillfället äter jag såhär:

Frukost: Julskinka, med senap på ljus bröd eller ost på något grovt bröd och till det dricker jag mjölk.

Lunch: Äter jag så mycket jag orkar.

Mellanmål: Lite olika ibland bara någon frukt och ibland ett par mackor.

Middag: Samma som med lunchen.

Mellanmål: Samma som med eftermiddagsmålet.

Har själv tänkt efter lite om min kost, men rätta mig om jag har fel och kom med nya förslag.

Frukost: Mörkt bröd med antingen skinka, ost eller ägg och mjölk till dricka.

Lunch: Äta så det står härliga till!

Mellanmål: Proteindrink?

Mellanmål: Kvarg med funlight.

Kom gärna med synpunkter och med nya förslag och säg gärna något oavsett om inget ska ändras. :)
    Tack för ett intressant forum!

MVH
    Hagen

Kom gärna med synpunkter och med nya förslag och säg gärna något oavsett om inget ska ändras. :)

MVH

[/QUOTE]

* ät mer fett, typ fetare produkter, avokado, nötter.. Man blir inte fet av fett :)
    * Käka smörgås till kvargen på kvällen, å ha gärna i kanske torkad frukt, nötter musli eller annat i kvargen? banan med kanske? Våga lassa på!

Hagen wrote:
    Hej, jag är en kille på 16 år och gymmar 3-4 ggr/vecka. Utöver det spelar jag fotboll 5 ggr/veckan. Jag är 175 cm och väger 61 kg.
    Jag har nu tänkt mig att försöka bulka upp mig till 70 kg. Men jag vet inte direkt hur jag ska äta? För tillfället använder jag Whey FX som extra proteintillskott. Jag vet att jag ska få i mig mer energi än vad jag förbrukar, ligga på ett överskott och försöka få i mig en massa proteiner.

För tillfället äter jag såhär:

Frukost: Julskinka, med senap på ljus bröd eller ost på något grovt bröd och till det dricker jag mjölk. Havregrynsgröt,+banan+russin+4 äggvitor+1 äggula i gröten

Lunch: Äter jag så mycket jag orkar.
    Pasta/potatis/ris+kyckling/nötkött/fisk+1 avocado eller 20 st nötter

Mellanmål: Lite olika ibland bara någon frukt och ibland ett par mackor.
    Lätt kesella eller protein+ nötter

Samma som lunch
    Mellanmål: Samma som med eftermiddagsmålet.
    Havre+protein+ banan blanda i mixer o drick

Innan läggdags
    Lätt kesella eller protein+ 30 nötter

Efter träningen
    Protein+8st riskakor+1 banan

Har själv tänkt efter lite om min kost, men rätta mig om jag har fel och kom med nya förslag.

MVH
    Hagen

se ovan i svart

Lägg inte för mycket fokus på vad du äter utan att du äter. Det finns inget som är rätt eller fel. Ät tills du storknar, lägg fokus på att proteinrik föda och sen fyller du på med allt du kommer åt. Händer det inget, dvs du står still i vikt, får du äta mer och hoppas på att det går åt rätt håll.
    Du är så pass ung och borde inte grubbla över något kostschema. Men ett tips är att ta med proteinpulver till fotbollsträningen och som mellanmål i skolan. Ät ordentligt på luncherna och till middag hemma. Gör det inte svårare än vad det egentligen är.

Lycka till!

Bulk = ät mycket och proteinrikt. Försök att få i dig nånting innan du känner dig hungrig.

[http://traningslara.se/konkreta-tips…ll-upp-i-vikt/]

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.