- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Bulk vs kampsport(cardio)
Hej!
Först för några dagar sen har jag läst ganska mycket om att bulka men skapar just en egen tråd för att jag inte hittat det jag söker och tro mig, jag har letat!
Mitt scenario lyder:
Tränar Taekwondo 3-4 ggr i veckan och detta är ganska påfrestande pass med ganska mycket explosivitet och flås.
Kör även på gymmet 3 ggr i veckan.
Hur som helst så körde jag ganska hårt förra terminen och tränade runt 9 pass i veckan i en 3 månader. Då gick jag ner från 72kg (sommar 2010) till 69kg(dagsläget). Det blev mer TKD satsning än på gymmet. Därför ska satsa på gymmet nu till våren. Så jag tänkte passa på och testa bulkning
Där kom det lite frågetecken…
Just själv proceduren förstår jag men hur kommer det att påverkan min viktuppgång om jag tränar 2-3 TKD-pass och ett lättare löppass i veckan?
För det säger emot sig självt att gå upp i vikt samtidigt som man kör cardio, right?
Mitt mål är iaf att bygga upp muskelmassa och biffa till mig då jag är ganska rippad(deffad?) för tillfället, inte mycket fett!
Rätt mig om jag har fel men den som svara kan får gärna göra det
Tack på förhand :up:
du vet hur du brukar äta nu när du väger 69kg,ät då lite extra så du får mer energi så lär du nog gå upp.
Skulle vara intressant om någon annan har samma scenario och vill dela med sig av kunskaper
Hur som helst väger jag nu 71,5kg morgon vikt, ökat 2,5kg på 15 dagar!
Detta är framsteg right!?
Undrar även hur jag ska gymma för att få massa.
Är det lyfta tungt som gäller en period nu?
Tacksam för svar
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY