Home › Forums › Kost och Näringslära › Bygga efter deff, en snabb fråga!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 april, 2013 at 14:09 #101754Anonym anvandareMember19 april, 2013 at 14:09 #1076084Anonym anvandareMember
Hejhej! Jag fick en tankeställare imorse och hittade inget bra svar någonstans så tänkte att jag får väll skriva min fråga här då ingen jag känner kunde hjälpa mig :p Jag är inte så jätte kunnig om nutrition och kosten mer än basic!
Just nu deffar jag, då jag ligger högt underskott 6 dagar sen 1 dag lite över (liten ätardag) och håller på så, funkar svinbra går ner fint Men sen tänkte jag, när jag ska bygga efteråt.. om man äter 500 kalorier över förbrukningen 6 dagar, sedan fastar på sjunde dagen, då blir det +/- 0 Kaloriintag på veckan? Skulle det betyda att man då bygger 6 dagar, och vilar en dag? Så som med deff och ätardag? Eller är det andra saker som spelar in? Kroppen kan väll inte klockan har jag hört och om jag fastar en dag kan man slå ut de kalorierna på resterande veckan.. rätta mig gärna om jag har fel! Bara nyfiken om detta skulle funka. för vill inte bulka igen så som jag gjorde före denna deffen, vill behålla formen men endå bygga!
Tack på förhand!
Icehokar21 april, 2013 at 23:16 #1076145Anonym anvandareMemberIngen aning, lär ju må piss dagen efter svältdagen så träning försvinner ju säkert 2 ggr på veckan, dagen då du fastar och dagen efter.
Men annars är det väl inte så svårt o äta lite mindre om du märker att du ”grisbulkar” eller att du skippar kosttillskott de dagar du inte utför fysisk träning.
22 april, 2013 at 18:22 #1076171Anonym anvandareMemberDetta borde inte främja återhämtningen vilken är lika viktig som träningen. Förutsätter att du vilar från träningen den sjunde dagen, då dina glukogennivåer hade varit tomma annars. Står ingenting om din träning här vilket är viktigt för om du skulle ha en ”fasta” dag. Om du tränar dagen innan så brukar man säga att det tar 48h för kroppen att återhämta sig då du bryter ner muskler när du tränar. Om du då har brytit ner musklerna och de inte får i sig något protein så de kan återhämta sig tror jag inte det främjar muskeltillväxten. Om du skulle köra på detta (vilket jag inte rekommenderar) lägg till lite bcaa iaf några gånger om dagen. Enda fördelen jag ser med den här dieten är för ekonomin på söndagar
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.