Cola light

Home Forums Kost och Näringslära Cola light

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Är det sant som vissa säger att man går upp i vikt av Cola light? I sånafall så skulle jag uppskatta om ifall någon förklarade för mig vad det är i Cola lighten som man går upp i vikt av? Tack! :|

Man kan använda sökfunktionen för att leta och se,om frågan man har, redan är uppe under andra trådar.
    Detta har debatterats i åtminstone två trådar, varav detta är den ena:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=1492&highlight=aspartam]

marjatta wrote:
    Är det sant som vissa säger att man går upp i vikt av Cola light?

Nej, inte det minsta. Snarare höjer koffeinmängden energigförbrukningen såpass att du förlorar mer energi än dom 1 kcal per deciliter colan ger.

SheeBa wrote:
    Man kan använda sökfunktionen för att leta och se,om frågan man har, redan är uppe under andra trådar.
    Detta har debatterats i åtminstone två trådar, varav detta är den ena:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=1492&highlight=aspartam]

Slopa attityden. En lite vänligare hänvisning såhär i juletid är alltid mkt roligare. Så spar det på din energi dessutom :up:

unis wrote:
    Slopa attityden. En lite vänligare hänvisning såhär i juletid är alltid mkt roligare. Så spar det på din energi dessutom :up:

Jag svarade på en fråga förutom att jag gav information om sökfunktionen.
    Exakt vilken attityd är det jag skall slopa?

Kan inte se att din tillrättavisning har den attityd av vänlighet eller humor du själv efterlyser.

King Grub wrote:
    Nej, inte det minsta. Snarare höjer koffeinmängden energigförbrukningen såpass att du förlorar mer energi än dom 1 kcal per deciliter colan ger.

Ok tack så mycket för ditt svar.. har nämligen en bekant som envisas med att man blir fet av Cola light, men kan inte komma med argument. Jag väljer personligen lightprodukter före annat, folk säger att det är farligt med lightprodukter ,vilket säkert stämmer.. men allt är ju farligt idag säger många. Man måste ju få leva. :)

jag drack cola light hela v

SheeBa wrote:
    Jag svarade på en fråga förutom att jag gav information om sökfunktionen.
    Exakt vilken attityd är det jag skall slopa?

Kan inte se att din tillrättavisning har den attityd av vänlighet eller humor du själv efterlyser.

Okej då ber jag så hemskt mkt om ursäkt :emo-thumb
    Tillrättavisningen speglar väl mer vad jag kände då jag läste ditt inlägg, no more no less. Men jag missuppfattade dig ju tydligen så då är det inte mer med det! Lev väl :bb2:

marjatta wrote:
    Ok tack s

brukar s

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.