Colting ang kosthållning

Home Forums Kost och Näringslära Colting ang kosthållning

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • Author
    Posts
  • #664797
    Frank Nilsson wrote:
    Och du tror att du är rätt person att avgöra om jag gör det?
    Ett litet försök till härskarteknik? Glöm det!

    Är vi på det där obstinata humöret ikväll, Frank?

    Jag förstår faktiskt inte vad någons kunskaper i det engelska språket har med saken att göra, annat än att du (möjligen) försöker antyda att vederbörande inte kan tillgodgöra sig innehållet i en text skriven på engelska.

    I just detta fall är detta antagande käpprätt åt helsicke, vilket jag lät dig veta, samtidigt som jag hövligt bad dig att fortsätta diskutera sakfrågan.

    Om du anser att detta är någon sorts härskarteknik får det stå för dig – personligen kan jag väl tycka att det är bättre att du bemöter/besvarar Grandmasters frågor/påståenden istället för att spekulera i huruvida jag försöker ”härska” över dig, vilket jag sannerligen inte har något intresse av.

    Så vad säger du, Frank? Ska vi gräva ner den där yxan på lämpligt ställe?:)

    Ägna dig nu istället åt den där näsvisa snubben med magrutor och ådror all over the place. Som äter potatis. Och pasta. (Huga!) Och som fått för sig att fysikens lagar ännu gäller. Ofin jäkel, det där.

    (Ok då, här retas jag lite, men inte för att ”härska” utan för att försöka lätta upp stämningen en aning. Inget gift rinner från min läpp.)[/b]

    #664798

    Om inte Grandmaster kunde läsa sig till att Gironda åt LCHF, måste jag naturligtvis ifrågasätta hur han läst?
    Inte heller har jag fått något svar på vad som diskvalifiserade Gironda.

    Jag är naturvetare. Ska du inte berätta mer för mig om fysikens lagar?

    #664799

    Jag har inte lagt någon tid på att läsa artikeln, men jag kan ana vad där står. En högproteindiet med mer fett än kolhydrater är inte LCHF.

    Att du måste gräva upp en avliden kroppsbyggare som exempel (som har väldigt lite gemensamt med den kosthållning LCHF’are förespråkar) säger en hel del.

    #664800
    Grandmaster wrote:
    En högproteindiet med mer fett än kolhydrater är inte LCHF.

    På samma sätt som SNR inte förespråkar ett högt intag av protein finns det inget som hindrar att du anpassar mängden protein du äter till hur du lever även om du väljer att äta lågkolhydratkost…

    Eller för att göra det enkelt för dig.

    LCHF är inte en högproteinkost, men ökar ditt proteinbehov till 25E% (187g på 3000 kcal) blir det ändå 0-5E% kolhydrater och 70-75E% fett. Vad
    är inte det om inte LCHF?

    Kom igen, bättre än så kan du.

    #664801
    Grandmaster wrote:
    Jag har inte lagt någon tid på att läsa artikeln, men jag kan ana vad där står. En högproteindiet med mer fett än kolhydrater är inte LCHF.

    Det var ju seriöst så det förslår! Är du lika noggrann hela tiden?

    #664802
    mikaelj wrote:
    På samma sätt som SNR inte förespråkar ett högt intag av protein finns det inget som hindrar att du anpassar mängden protein du äter till hur du lever även om du väljer att äta lågkolhydratkost…

    Eller för att göra det enkelt för dig.

    LCHF är inte en högproteinkost, men ökar ditt proteinbehov till 25E% (187g på 3000 kcal) blir det ändå 0-5E% kolhydrater och 70-75E% fett. Vad
    är inte det om inte LCHF?

    Kom igen, bättre än så kan du.

    ”Bättre kan jag”?

    Vilket ironiskt uttalande, med tanke på att jag på frågan om det existerar något exemplar på en muskulös LCHF-fysik får som svar ’Vince Gironda’.

    En kroppsbyggare som var aktiv på 50-70-talet. Och som har väldigt lite att göra med LCHF annat än att han inte var så förtjust i kolhydrater.

    Och som, likt de flesta kroppsbyggare från den eran, säkerligen var ganska förtjust i den ryska gröten.

    Ja, det var ju ett skitbra exempel. Men jag antar att det var det bästa ni hade. Då har jag fått svar på min fråga och lämnar diskussionen.

    #664803
    mikaelj wrote:
    På samma sätt som SNR inte förespråkar ett högt intag av protein finns det inget som hindrar att du anpassar mängden protein du äter till hur du lever även om du väljer att äta lågkolhydratkost…

    Eller för att göra det enkelt för dig.

    LCHF är inte en högproteinkost, men ökar ditt proteinbehov till 25E% (187g på 3000 kcal) blir det ändå 0-5E% kolhydrater och 70-75E% fett. Vad
    är inte det om inte LCHF?

    Kom igen, bättre än så kan du.

    Tror du att att Girondas diet innehöll 70-75E% fett eller ens 60E% fett? Det tror inte jag.

    Frank: Kallar du alla lågkolhydratdieter för LCHF helt plötsligt? :)

    #664804
    Grandmaster wrote:
    Och som, likt de flesta kroppsbyggare från den eran, säkerligen var ganska förtjust i den ryska gröten.

    Vad jag avundas er pojkar, som kan veta utan att behöva undersöka!

    #664805

    Här flödar det utav maktkampssarkasm. Vem är tillräckligt mogen för att skaka hand och säga ” vi tycker olika men nu skiter vi i detta, vi håller oss till ämnet”?

Viewing 9 posts - 46 through 54 (of 54 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.