Home › Forums › Kost och Näringslära › Diskussionen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 december, 2011 at 07:09 #51367Anonym anvandareMember18 december, 2011 at 07:09 #124186Anonym anvandareMember
Jag sitter i en diskussion här med en god vän om Kreatin, protein, kolhydrater och allt möjligt… Min teori är att Kreatin är det enda kosttillskottet som är vetenskapligt bevisat att det fungerar och att det INTE förstör kroppen på lång sikt om man tar en ”kur”. Dessutom att protein och kolhydrater fungerar tillsammans jättebra men i viss mängd och att den vanligaste dieten är LCHF (kan någon förklara den mer invecklat just varför den är bra). Dessutom säger han (han är fotbollsspelare) att min träning kommer ge bakslag om 10 år av allt kreatin och ”dålig kost” (jag tar kreatin, aminosyror, proteintillskott och äter ”bra” mat). Kan någon snälla ge mig lite grymma argument att ta upp på fjällen resan den 13:de Januari? Allt uppskattas!
Kreatin klassas som doping säger han dessutom…
18 december, 2011 at 08:26 #124187Anonym anvandareMemberÄr inte protein- och kolhydratstillskott bevisat?
sök på kreatin etc på denna sida, [http://traningslara.se/]
thats all you need bro
18 december, 2011 at 09:42 #124188Anonym anvandareMemberSmycken kan man oxå bli diskad för i exempelvis body fitness. Så det han menar med att kreatin är ”doping” är nog inte samma sak som du anser va doping.
Isf är atrmatiker, folk som fått molipect mot rethosta osv oxå dopade. Även vissa nässpray är/var väl förbjudna i nåt fotbolls vm eller jag har fel info där? Vågar inte svära på det då jag typ har aftonbladet som källa för det.
18 december, 2011 at 12:36 #124189Anonym anvandareMembersen kan du ju fråga vilka studier det finns som säger att man får ”bakslag” om 10 år…
LCHF är populär i media men knappast den vanligaste, den ska väl vara ”bra” eftersom man äter sådan mat som gör att man blir mätt och därmed står sig länge.
Om kreatin är doping så får han väl visa var det står helt enkelt, den som påstår saker får väl komma med ”bevis”?
18 december, 2011 at 13:58 #124190Anonym anvandareMemberLCHF är ingen magi eller nåt extraordinärt. Det är som alla andra dieter som de senaste åren kommit i fokus, ett ”komihåg”. Ett enkelt komihåg att lägga upp på tallriken så man inte får i sig så värst mycket av det vi idag i västvärlden vanligen överkonsumerar.
Man behöver inte kunna nåt, väga nåt, mäta nåt osv. Sannorlikheten att man äter mindre kcal och kcal från bättre nutrientet än tidigare är väldigt stor. Så resultat får man.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.