Home › Forums › Kost och Näringslära › Dubbla pass?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 december, 2010 at 16:20 #54461Anonym anvandareMember16 december, 2010 at 16:20 #137450Anonym anvandareMember
Hur borde man käka om man kör dubbla pass? Om man till ex. käkade lunch vid 11 tiden, kör första passet vid 13 tiden och sedan tar en proteinshake och någon frukt, borde man käka något (Kvarg eller liknande) efter då, mellan passen vill säga? Eller ska man vänta till andra passet som jag brukar köra vid 16.30-17 tiden? Och borde man ta 2 proteinshakes på en och samma dag?
Tacksamm för svar!
– Björn :up:
16 december, 2010 at 21:30 #137451Anonym anvandareMemberBästa vore om du klämde in ett förmiddags och eftermiddags pass.
Du kan ta hur många shaks du vill16 december, 2010 at 21:33 #137452Anonym anvandareMemberDet finns inga måsten hit eller dit. Att ta två proteinshakar är inget magiskt, men självklart går det. Vad är det för olika pass du kör? Konditionsträning, bandy, pingis, gym mm? Ett pass, vad är det?
Jag antar att det finns en god anledning varför du har två pass om dagen,gympa i skolan och fritidsintresse kanske?
19 december, 2010 at 19:13 #137453Anonym anvandareMemberAndreaz Engström wrote:Det finns inga måsten hit eller dit. Att ta två proteinshakar är inget magiskt, men självklart går det. Vad är det för olika pass du kör? Konditionsträning, bandy, pingis, gym mm? Ett pass, vad är det?Jag antar att det finns en god anledning varför du har två pass om dagen,gympa i skolan och fritidsintresse kanske?
Passen= Olika muskelgrupper, diffar.
Har oftast det ifall jag vet att inte kommer hinna med alla muskler någon vecka!19 december, 2010 at 19:20 #137454Anonym anvandareMemberHur utförligt svar vill du ha på din fråga? För om du vill ha ett bättre svar än motfrågor så är det bra om du svarar på:
– Hur mycket äter du innan?
– Hur långa är dina pass?
– Kondition/styrka?
– Hur länge har du tränatetc etc, som tidigare Andreaz skrev -det är inget magiskt i proteinshakes, du kan äta MAT mellan om det känns bättre.
19 december, 2010 at 20:30 #137455Anonym anvandareMemberShrimpy wrote:– Hur länge har du tränatVarför skulle det spela någon roll hur länge han tränat?
Precis som de sagt tidigare, borde du berätta om kosten i övrigt för att få någon konkret hjälp.
Självfalelt kan du ta två proteinshakes :up:19 december, 2010 at 23:27 #137456Anonym anvandareMemberChallemannen wrote:Varför skulle det spela någon roll hur länge han tränat?Precis som de sagt tidigare, borde du berätta om kosten i övrigt för att få någon konkret hjälp.
Självfalelt kan du ta två proteinshakes :up:Hur länge han har tränat är ju en stor faktor som bidrar till huruvida han känner sin kropp – ”om jag äter tätt inpå så får jag håll”/”Jag tar hellre en shake/mat för den mättar mer” och TS kan därmed optimisera sina val.
Det avgör dessutom att om han har erfarenhet inom det han tränar så är risken liten att han behöver träna mycket teknik och kan därmed hålla önskvärt tempo (nybörjare behöver ofta lära in mer teknik än den vane motionären – oavsett tränings”gren”) –> behöver mer/mindre mat. etc
M.fl.
20 december, 2010 at 18:27 #137457Anonym anvandareMemberShrimpy wrote:Hur länge han har tränat är ju en stor faktor som bidrar till huruvida han känner sin kropp – ”om jag äter tätt inpå så får jag håll”/”Jag tar hellre en shake/mat för den mättar mer” och TS kan därmed optimisera sina val.Det avgör dessutom att om han har erfarenhet inom det han tränar så är risken liten att han behöver träna mycket teknik och kan därmed hålla önskvärt tempo (nybörjare behöver ofta lära in mer teknik än den vane motionären – oavsett tränings”gren”) –> behöver mer/mindre mat. etc
M.fl.
Mja, fast bara för att en person har tränat lägne betyder det inte att han har koll. Låt oss säga rent hypotetiskt att denna killen tränat i 5 år, ändå ställer han en väldigt simpel fråga.
Så skit i hur länge han tränat och utgå från att killen har rätt taskig koll. Just hur han känner sin kropp berättar han ju inte om, och huruvida han t.ex. skulle få håll om han drack tätt in på passet är irrelevant sålänge han inte berättar något sådant för dig (eller du frågar).
Frågan var i princip ”Kan jag ta 2 proteinshakes?” Svaret är ”Ja”, och ”Hur sköter jag i teorin min mat-ätar-timing bäst?” där svaret är ”Spelar ingen essentiell roll, men det är fördelsaktigt att få i sig något efter ett träningspass.” -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.