Home › Forums › Kost och Näringslära › efexor
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 maj, 2011 at 20:13 #52830Anonym anvandareMember14 maj, 2011 at 20:13 #130392Anonym anvandareMember
hej nu har jag fått en medicin av läkaren den heter efexor och nu går jag på 225mg om dan tror ni det påverkar min träning negativt för jag tycker kroppen är mera hängig nu?
14 maj, 2011 at 20:21 #130393Anonym anvandareMember[https://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20041111000118&DocTypeID=7&UserTypeID=2]
Scrolla ner en bit så kommer du hitta rubriken ”Biverkningar”. Väldigt bra hemsida om du ska kolla upp läkemedel!14 maj, 2011 at 20:31 #130394Anonym anvandareMember[men får inget svar där om det är kass för gymmet
14 maj, 2011 at 20:53 #130395Anonym anvandareMemberheltsonk wrote:[men får inget svar där om det är kass för gymmetDet får du väl? Om man skulle skriva biverkningar specifikt för varje individ eller situation så skulle det bli på ∞-antal böcker.
Om du läser om biverkningarna igen så kommer du säkert hitta biverkningar som kan påverka din träning negativt. Som t.ex: trånghet i bröstet, väsande andning, svårigheter att svälja eller andas.14 maj, 2011 at 21:32 #130396Anonym anvandareMemberOm du tar den för depression så kan det ju vara depressionen i sig som gör att du känner dig ”hängig” i kroppen… Biverkningar är ju dessutom ganska individuella, som HeAn säger. Tycker du att du inte får svar från FASS så fråga läkaren som skrivit ut dem åt dig.
14 maj, 2011 at 21:46 #130397Anonym anvandareMemberTror inte det har några negativa effekter ur muskelbyggande synpunkt. Men det finns risk för ökat blodtryck och påverkan av hjärtfrekvens så jag hade låtit bli att ta PWO med stim, det är nog ingen bra kombination. Men angående biverkningar osv är det inget som vi på detta forum ska sitta och leka experter om.
15 maj, 2011 at 09:51 #130398Anonym anvandareMemberheltsonk wrote:[men får inget svar där om det är kass för gymmetNej biverkningar brukar sällan specifikt nämna hur gymprestation påverkas. Läs bara om biverkningarna och dra slutsats.
17 maj, 2011 at 16:42 #130399Anonym anvandareMemberJag har tidigare gott på efexor i samband med träning.
Fungerar jätte bra! Enda jag reagerade på var att du troligtvis kommer börja svettas mer, om inte till vardags så iaf i samband med träning. Mins ett pass när jag körde dips, va tvungen att torka golvet under mig pga att jag svettades så mycket! Så drick vatten medans du tränar och fyll på med näring direkt efter träningen!
Annars fungerar det jätte bra, perioden med efexor va en bra fas i mitt träningsliv. Tar du efexoren pga depression eller annan mental hämning så kommer träningen göra minst lika mycket för att få dig att må bättre! Keep it up!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.