er gi tiden forbi?.

Home Forums Kost och Näringslära er gi tiden forbi?.

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

det ser ut som det er mye som tyder på at gi metodens tid er forbi, og egentilig så er det jo ikke så rart, da det handler om å spise bra mat, frukt, grønnsaker, grovt brød, magert kjøtt, bra fett o.s.v. det er jo de fleste kostekspertene enig om, så jeg tror gi bare er et kommersielt konsept i mange tilfeller. selvsagt er det personer b.l.a diabetes pasienter som behøver gi som et hjelpemiddel, men tror ikke at gi er betydningsfullt for friske trenende individer. er det noen som har synspunkter på dette?

Det kommer väl alltid att finnas en marknad för ”nya” dieter eller dietprinciper. Människor vill profilera sig, och tidningar vill lansera nyheter. GI ser jag mest som uttryck för en ganska sund grundidé om att man skall äta oraffinerad mat.

å spise mest mulig ubearbeidet og ren mat er bra, men jeg synes at det er bra at det kommer ting som tyder på at man ikke behøver å slå opp i en tabell for å se hva man skal spise.:)

goggen wrote:
    å spise mest mulig ubearbeidet og ren mat er bra, men jeg synes at det er bra at det kommer ting som tyder på at man ikke behøver å slå opp i en tabell for å se hva man skal spise.:)

Jodå, kan bara hålla med:worship:

goggen wrote:

håller med :worship: med sunt förnuft kommer man långt.

goggen wrote:

ja, vi lærte jo på skolen at vi skulle spise grovt, grønt og magert, og til noenlunde faste tider. og mosjon var jo også nevnt som viktig for en god helse. så det at gi metoden blir slått opp som noe ny vidundermetode er etter min mening noe feil. ove rytter skrev en gang at bra mat gir bra gi i magen uten at man behøver tenke på det. jeg var selv også en stund interresert i gi, men fant ut at både psyken og kroppen har det godt uten å tenke på om jeg har lagt opp måltidet på riktig gi måte.

Ja, att sitta och r

det er også godt å slippe angst om man en gang i blant skulle spise en baguett med hvitt brød.

jag tycker det e bra med GI ändå så man kan veta hur långsamma/snabba kolhydraterna är :p :D

det er greit nok det, men de fleste vet som regel hva som er bra mat, og velger du i hovedsak grovt brød fremfor vitt brød og blander de forskjellige ingrediensene i et måltid så tror jeg ikke friske mennesker trenger noen gi tabell.:)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.