Home › Forums › Kost och Näringslära › Erat totala Kcal-intag
Blir mellan 4000-5000 kcal, beroende på hur hungrig jag är, just nu ligger vikten på 102 kg 182 cm lång.
Fan va svårt det här var för mig:D 2001-2500 känns för lite och 2501-300 känns för mycket. Jag ligger sannolikt runt 2400-2600 i normalaktiva dagar eller inaktiva dagar med konditionsträning.
Men jag drog till med 2001-2500 hursomhelst. Men som sagt varierar det en hel del i och med att jag konditionstränar mycket men samtidigt väger väldigt lite så de dagar jag inte gör något alls är ju energibehovet jättelågt.
Mitt mål i dagsläget är dock en långsam liten viktökning faktiskt. Jag mådde väldigt dåligt i somras och tappade i vikt till lägre än vad t.o.m. jag skall trivas. Så lite mindre fusk med styrketräningen och successiv uppgång på vågen vore lämpligt. I övrigt är ju förstås det primära målet att få kondition som en häst.
Haha Eddie, ja kunde inte ha hur många svar som helst, tyvärr.
Jag ligger på 4000+ tror jag. gjorde en mätning för 1 år sen och då låg jag precis över 4000 och tror jag äter hyfsat lika idag.
väger runt 95kg, 173cm och givetvis deffar jag inte på 4000+ tror jag bör ligga 500-800 över.
Haha najs macken, kommer ihåg när jag satsade på kroppsbyggandet (MMA/BJJ/SW nu ist), låg på runt 4400kcal/dag, var så proppmätt vissa dagar asså! underbart
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY