Ett hälsosammare liv – Hjälp

Home Forums Kost och Näringslära Ett hälsosammare liv – Hjälp

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej Experter

Lite info om mig innan jag ställer frågorna :)
    Ålder: 26
    Längd: 186
    Vikt: 94
    Målvikt: 90

Jag har sedan den 1 januari gått från 99kg till 94 genom att endast äta kött, kyckling och lite keso. Nu är det så att jag har börjat träna de senaste veckorna (3-4 pass veckan, spinning, löpning osv) och känner att jag inte längre orkar med dieten.

(1) Vad kan jag äta till frukost de dagar jag tränar?
    (2) Mellanmål har jag knappt käkat på 2 veckor, något som jag kan ta utan att öka i vikt? Kesella?
    (3) Vad är bäst att äta efter träning? Låt säga efter spinning eller löpning.
    (4) Några kosttilskott/ POW ni kan rekomendera?

Jag vill som sagt ner till 90kg och stanna där.

Tack på förhand

(1) Havregrynsgröt, ägg, bär och en frukt
    (2) Några förslag är: Frukt, nötter/mandlar, grovtbröd, avokado, kesella, proteinshake.
    (3) Några snabba kolhyderater direkt efter och protein inom en timma efter avslutat pass. Måltiden senare bör vara större med långsamma kolhyderater, protein och fett, bra fett som tex. finns i nötter/mandlar, avokado, fet fisk, olivolja, rapsolja.
    (4): Proteinpulver i form utav Whey och/eller kasein. Whey kan intas i samband med träning om du har svårt att få i dig proteiner efter träning. Kasein innan du går och lägger dig då detta är ett nattprotein, vilket menar att proteinet kommer utsöndras lite i taget i en 7timmars period. De flesta fettförbrännare anser jag inte gör mycket alls utan en väldigt liten del. Kör på koffeintabletter isf. dom piggar upp dig och hjälper din fettförbränning lite, men den största delen gör du själv.

Mvh Vincent!

Jag förslår att du gradvis tillför fett som energi.

Gaborik wrote:
    endast äta kött, kyckling och lite keso

”Endast”? Jag hoppas du haft lite annat åtminstone?! Inga grönsaker eller spannmålsprodukter? Eller lite fetter?
    Jag är verkligen ingen LCHF-snubbe men fett är ändå jätteviktigt, både mättat och omättat, i lagom mängd.

Hey guys,Healthier life has own importance in our life so we should be take care of the health issues.
    According to me that exercises work and healthier foods are the best source for keep good fitness and
    healthier life…..

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.