Få bort det sista fettet

Home Forums Kost och Näringslära Få bort det sista fettet

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej,

Var överviktigt när jag var liten. För fyra år sedan började jag träna väldigt mycket, lade om kosten och gick ner från 98 till 69 över några månader.

Sedan dess har jag gått upp och ned lite i vikt. Men i somras bestämde jag mig för att börja träna och äta (LCHF) ordentligt igen, vilket har resulterat i att jag fått mer muskelmassa och mindre fett.

Även fast jag vägt väldigt lite har jag alltid upplevt att det funnits en massa fett kvar. Jag har aldrig känt mig rippad. Kan det bero på att huden blivit uttänjd efter att jag vägt mycket när jag var yngre?

Var och gjorde lite tester på gymmet och de visade följande:

Vikt:81 kg
    Längd: 186 cm

Kroppsfett (underhudsfett): 17%
    Viceralt fett (inre organ): 5%
    Skelett & muskler: 41.1%

Så, hur ska jag gå till väga för att få bort det sista fettet? Kondition? Extrem magträning? Kostomläggning?

Skulle lägga in någon timmes promenad varje dag och kanske lite intervallträning någon gång i veckan och att helt enkelt äta mindre än du gör av med. Läs deffguiden här i forumet.

hijk wrote:
    Hej,

Var överviktigt när jag var liten. För fyra år sedan började jag träna väldigt mycket, lade om kosten och gick ner från 98 till 69 över några månader.

Sedan dess har jag gått upp och ned lite i vikt. Men i somras bestämde jag mig för att börja träna och äta (LCHF) ordentligt igen, vilket har resulterat i att jag fått mer muskelmassa och mindre fett.

Även fast jag vägt väldigt lite har jag alltid upplevt att det funnits en massa fett kvar. Jag har aldrig känt mig rippad. Kan det bero på att huden blivit uttänjd efter att jag vägt mycket när jag var yngre?

Var och gjorde lite tester på gymmet och de visade följande:

Vikt:81 kg
    Längd: 186 cm

Kroppsfett (underhudsfett): 17%
    Viceralt fett (inre organ): 5%
    Skelett & muskler: 41.1%

Så, hur ska jag gå till väga för att få bort det sista fettet? Kondition? Extrem magträning? Kostomläggning?

Med 17% bf är du så pass fet att det är inte är konstigt att du aldrig känt dig rippad.

Handlar inte om något ”sista fettet” som ska bort, handlar om ”fett” kort och gott.

Återkom om 10-12 kg. Då börjar det börjar likna nått.

Grandmaster wrote:
    Med 17% bf är du så pass fet att det är inte är konstigt att du aldrig känt dig rippad.

Handlar inte om något ”sista fettet” som ska bort, handlar om ”fett” kort och gott.

Återkom om 10-12 kg. Då börjar det börjar likna nått.

Som jag tidigare skrev, har jag varit nere på en väldigt låg vikt. Dock vet jag inte hur mitt bf värde såg ut, då jag inte gjorde några mätningar.

Kan man lägga upp en ”pt sökes tråd här i forumet”?
    Behöver främst program och matschema, tror nämligen att felet ligger i maten.

Du behöver ett matschema med belöningsystem för att hålla i längden. Efter som du dragit ner till en bra vikt så vet du ju vad som behövs göras.
    1. morgon promenad kan funka.
    2. några pass i veckan.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.