Home › Forums › Kost och Näringslära › Farligt gå upp 10 kilo på 1 månad?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 januari, 2006 at 10:45 #95684Anonym anvandareMember2 januari, 2006 at 10:45 #1048961Anonym anvandareMember
Hej alla sunda människor!
Här kommer en något osund fråga.
*Jag undrar om det är farligt att gå upp 10 kilo på bara en månad. Är det ens möjligt?
*Vad för kost skulle ni kunna rekommendera?
Säg vad som helst som kan få min vikt att skjuta upp i skyn, bara det inte handlar om förbjudna preparat. Är beredd att acceptera eventuella biverkningar, bara jag når vikten innan utsatt datum.
Ska nämligen göra om min (militära)mönstring snart och har alltid eftersträvad efter att bli tilldelad en militärpolisbefattning. Tyvärr så sade min mönstringsberättare att de kräver att man är minst 70kg. om man ska söka till MP. Har funderat på att bli polis i framtiden, och jag antar att det kan vara en bra referens för framtida ansökan på PHS.
Fick andra hälften av december på mig för att gå upp i vikt, men vikten har inte gått upp nämnvärt även om jag bara suttit framför teven och käkat så mkt. jag bara orkat av julmaten.
Var 59kg. när jag mönstrade i höstas, längden 176cm., ligger nu på 60-61kg. men det fattas fortfarande flera kilon.
Jag brukar i övrigt vara en aktiv människa som gillar multisport och löpning och det har gjort att jag inte gått upp någonting alls sedan 15-årsåldern. Har alltid varit tanig men seg av mig.
Så snälla hjälp, hur skall jag gå tillväga för att hinna gå upp, om det ens är möjligt?(Det här kanske inte direkt har med kroppsbyggande att göra, men jag hoppas ändå kunna få svar på detta eminenta forum.)
2 januari, 2006 at 10:53 #1048962Anonym anvandareMember2 januari, 2006 at 10:54 #1048963Anonym anvandareMemberm
2 januari, 2006 at 10:58 #1048964Anonym anvandareMemberJag kan vara beredd att
2 januari, 2006 at 11:15 #1048965Anonym anvandareMemberOj då…jag tror inte att dé é nån bra idé…
Risken é väl att du presterar riktigt illa på alla andra test om du lyckas lägga på dig 10 kg vatten å fett tills mönstringen…
Men om jag skulle ge nått tips på snabb viktuppgång så: kreatin, salt, massa kolhydrater å vatten…samt ett rejält energiöverskott totalt över tid…käka konstant å se till å drick mycket innan invägningen…
2 januari, 2006 at 11:16 #1048966Anonym anvandareMemberJag tror att du kan lyckas om du slutar röra dig, förutom det nödvändigaste, satsar hårt på fett och då främst mättat fett som sätter sig ”gött” runt magen. Pizza, hamburgare, kebab. Då kanske du väger in efter en månad men du kommer antagligen att må piss psykiskt och fysiskt. Så fråga dig själv innan du har någon fett-orgie, är det värt det?
2 januari, 2006 at 12:04 #1048967Anonym anvandareMemberjag tycker du ska äta den mat som bjuds hemma (som du ätit förut)
sen kastar du i dig en mål tid om dagen med pizza,kebab osv…..
sen äter du massa nötter…
äter salt….
dricker mycket mycket vatten….
köper dig ett skyst tv/data spel..
hälsosamt…nej…men farligt tror jag inte det är om du är frisk…
4 januari, 2006 at 15:29 #1048968Anonym anvandareMemberhar du 1 månad på dig att gå upp 10 kg, eller vill du helst gå upp 10 kg på 1 månad?
Dessvärre skulle jag vilja hävda att du med stor sannolikhet inte har det som krävs för att gå upp i vikt snabbt med tanke på din låga vikt, det kräver tid att planera om sin kost, matvanor, lära sig vad som innehåller mycket protein/kcal, och viktigaste av allt, vidga magsäcken, du kan ju testa några desperata metoder för att lägga på dig så mycket vatten och fett som möjligt, men 10 kg blir riktigt riktigt svårt
4 januari, 2006 at 15:33 #1048969Anonym anvandareMember3 dl grädde per dag!!!!
4 januari, 2006 at 17:14 #1048970Anonym anvandareMemberdrick en liter olivolja om dagen då går du nog upp i vikt samt kreatin salt och annat gott då lär du ju väga runt 100 vid invägningen
4 januari, 2006 at 17:18 #1048971Anonym anvandareMemberFörutom de råd som du redan fått. Dra i dig en rejäl mängd vätska den dagen som du ska stå på vågen. Enkelt sätt att temporärt väga några kg tyngre.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.