Fettet i Kaviar

Home Forums Kost och Näringslära Fettet i Kaviar

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Kaviar innehåller ganska mycket fett så jag undrar vad det är för sorts fett, kan det vara så bra som omega-3? :)

Ja kaviar innehåller omega-3 fettsyror. Hur stor andelen går att läsa på livsmedelsverkets hemsida.

jag hittade kaviar och hur mycket näring det innhöll men inte hur stor andel av fettet som var omega-3. Någon som vet?, skulle var intressant att veta, det kanske rent ut sagt är bra att äta?:|

Hmm…det enda jag kommer ihåg är att kaviar INTE var bra. Varken ur fettsynpunkt eller näring. Kalles var det vill jag minnas. Det fanns Omega-3 men löljigt små mängder jämfört med resten av fettet. Ska se ifall jag hittar mera info om det..

/R

Isbjörnens lätt-kaviar tror jag innehåller extra tillsatt omega-3, men jag är inte säker… Det står omega-3 på förpackningen iaf…

Om man använder kaviar på mackorna så kan det ju inte vara tillräckligt många gram för att man ska behöva bry sig egentligen… eller hur mycket kaviar använder ni?

jag äter kaviar under diet!!! 10 g på knäcke ungefär…
    rätt bra fetter i eftersom det kommer från fisk o det är omättat, fleromättat men det är en del socker i kaviaren.
    men det skiter jag i!!! kommer nog i form ändå ;)

har för mig att torskromskonserver som jag hittade på netto innehöll en gnuta omega-3 enligt innehållsförteckningen. Men det rörde sig verkligen inte om några större mängder.

Vilken kaviar pratar ni om exakt? Jag var på väg att köpa en Kalle´s kaviar lätt igår när jag såg att den innehåller ganska mycket socker.

Nu har jag kollat upp det jag skrev tidigare. Isbjörnerns lättkaviar innehåller fiskolja. Jag tror annatn kaviar brukar innehålla rapsolja, så bra fetter är det i alla sorter.

Isbjörnens Kaviar

per 100g, 260 kcal
    Protein 10g
    kolhydrater 23g, varav socker 12g
    Fett 14g, mättat 3g, enkelmättet 6g, fleromättat 5 (3g omega-3)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.