Findus fiskbiffar

Home Forums Kost och Näringslära Findus fiskbiffar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • Author

Såg reklam på tv häromdagen om en ny produkt från findus, ”FIskbiffar”.
    Undrar om någon har testat, smakar dom gott?
    Någon som analyserat dom rent näringsmässigt?
    (I reklamen marknadsfördes de som ett nyttigt alternativ, omega3 osv, verkade smidigt, kul att se om någon vet mera om detta)

Finns ju två olika, har smakat de med tomat och örter och tyckte de va goda. Någon annan som smakat dill&citron?

Näringsvärde per 100g
    85 Kcal
    Protein 13g, Kolh 0,0g, Fett 3,5g
    1 port laxbiff (120g) innehåller 0,8g Omega 3.
    Ingredienser: Lax 75%, potatismjöl, äggvitepulver, druvsocker, förtjockningsmedel: E401, tomatpuré, tomatflingor, salt, kryddor, antioxidationsmedel: naturligt rosmarinextrakt, persilja, aromer.

Fiskbiffarna är förhandsstekta så det går riktigt snabbt att tillaga dem (Micro, stekpanna eller ugn funkar).

Hanne wrote:
    Finns ju två olika, har smakat de med tomat och örter och tyckte de va goda. Någon annan som smakat dill&citron?

Näringsvärde per 100g
    85 Kcal
    Protein 13g, Kolh 0,0g, Fett 3,5g
    1 port laxbiff (120g) innehåller 0,8g Omega 3.
    Ingredienser: Lax 75%, potatismjöl, äggvitepulver, druvsocker, förtjockningsmedel: E401, tomatpuré, tomatflingor, salt, kryddor, antioxidationsmedel: naturligt rosmarinextrakt, persilja, aromer.

Fiskbiffarna är förhandsstekta så det går riktigt snabbt att tillaga dem (Micro, stekpanna eller ugn funkar).

0g kolhydrater?

Det står så på förpackningen… tycker också det verkar lite skumt om man kollar på listan med ingredienser?! Kollade på påsen igen, det är Abba de jag har… Findus kanske har liknande?
    [http://www.abba.se/produkter/vardagsfisk/]

ja, jag blev lite förvånad, men det kanske är så..? kcal-beräkningen verkar ju stämma på de protein och fettvärden som anges.. eller så har de missat något? har vi någon riktig kostexpert här som kanske kan förklara hur det kan vara så här?

Något som har potatismjöl som näst största ingrediens och druvsocker som fjärde största ger näppeligen 0 g kolhydrat.

King Grub wrote:
    Något som har potatismjöl som näst största ingrediens och druvsocker som fjärde största ger näppeligen 0 g kolhydrat.

nä, det var så jag tänkte med.. och eftersom största ingrediensen är 75% och sen är det potatismjöl så kan man ju undra..

jag ska testa o se om dom är goda idag med lite mosad potatis till :emo-thumb dom ser väldigt goda ut iaf :P
    Meddelar i morron om det va så gott som de ser ut 8)

Martin Bergqvist wrote:
    nä, det var så jag tänkte med.. och eftersom största ingrediensen är 75% och sen är det potatismjöl så kan man ju undra..

Ringde Abbas konsumentkontakt, kvinnan som svarade skulle ta reda på detta och återkomma till mig. Eftersom det står samma sak på hemsidan och på förpackningarna så tyckte hon att det borde stämma men hon skulle kolla upp det med någon produktansvarig.

Hanne wrote:
    Ringde Abbas konsumentkontakt, kvinnan som svarade skulle ta reda på detta och återkomma till mig. Eftersom det står samma sak på hemsidan och på förpackningarna så tyckte hon att det borde stämma men hon skulle kolla upp det med någon produktansvarig.

Oh, seriöst!

Ser fram emot att få veta vad de svarar.

Hanne wrote:
    Det står så på förpackningen… tycker också det verkar lite skumt om man kollar på listan med ingredienser?! Kollade på påsen igen, det är Abba de jag har… Findus kanske har liknande?
    [http://www.abba.se/produkter/vardagsfisk/]

Kan nog stämma att det var abba.. lyssnar inte så noga på reklamen =)..

Ska bli kul att se vad de svarar från Abba… Keep up the good work!!!

Jag har käkat dill/citron varianten..tyckte dom var skit goda och lättlagade:D och om näringsinnehållet stämmer så det ju kalasmat..if om du frågar mig..

vad kostar detta?

Mac wrote:
    vad kostar detta?

Fick betala 44,90 för en påse med 8 fiskbiffar (á 60 gram = 480g totalt).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.