Findus fiskbiffar

Home Forums Kost och Näringslära Findus fiskbiffar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • Author
    Hanne wrote:
    Ringde Abbas konsumentkontakt, kvinnan som svarade skulle ta reda på detta och återkomma till mig. Eftersom det står samma sak på hemsidan och på förpackningarna så tyckte hon att det borde stämma men hon skulle kolla upp det med någon produktansvarig.

Ingen som återkom till mig igår så jag ringde upp idag och fick tala med samma person.
    Frågan är tydligen vidarebefordrat till någon person som skulle räkna på kolhydratinnehållet. Kvinnan på telefonen sa idag följande: ”Det är inte riktigt sanningen att det är 0,0% kolhydrater i produkten men det är en mycket liten mängd. Jag återkommer med hur mycket förhoppningsvis under dagen.”
    Om det som står på näringsdeklarationen inte är sanning vad ska man lita på då?!;)

Dom kan ju inte ljuga om näringsvärdena :nono: Dålig stil!

Hanne wrote:
    Ingen som återkom till mig igår så jag ringde upp idag och fick tala med samma person.
    Frågan är tydligen vidarebefordrat till någon person som skulle räkna på kolhydratinnehållet. Kvinnan på telefonen sa idag följande: ”Det är inte riktigt sanningen att det är 0,0% kolhydrater i produkten men det är en mycket liten mängd. Jag återkommer med hur mycket förhoppningsvis under dagen.”
    Om det som står på näringsdeklarationen inte är sanning vad ska man lita på då?!;)

Hör du Hanne, vi kanske skulle starta ett nytt Plus-program eller nåt i TV om det visar sig att det är fel på innehållsdeklarationen? ;-)

Dom va verkligen goda
    kostar runt 45 kr :emo-thumb

Martin Bergqvist wrote:
    Hör du Hanne, vi kanske skulle starta ett nytt Plus-program eller nåt i TV om det visar sig att det är fel på innehållsdeklarationen? ;-)

Ja varför inte, haha:)

snuttan347 wrote:
    Dom va verkligen goda
    kostar runt 45 kr :emo-thumb

Dill&Citron?

Hanne wrote:
    Dill&Citron?

Ja det va dill o citron i de jag åt.super goda

väntar med intresse på abbas respons här :)
    bra jobbat Hanne

Tyckte personligen dem inte smakade mycket alls?

Går i men det är inget jag kommer äta dagligen=)

Köpte de med citron och dill, ingen höjdare tycker jag… de går och äta men nej jag kommer inte äta de särskilt ofta :

mikael.H wrote:
    väntar med intresse på abbas respons här :)
    bra jobbat Hanne

Jaa du d gjör jag också men har faktist inte fått någon respons, mycket märkligt. Får väl ringa och tjata på dem idag igen. Hur lång tid kan det ta?

Nu har jag tjatat på damen på Abbas konsumenttelefon igen (hon måste tycka att jag är dryg):) Olika svar varje gång… nu är tydligen produktansvarig på tjänsteresa eller semester, hon kunde inte bestämma sig riktigt?! Tillgänglig var hon inte i alla fall.
    Får ge dem några dagar till…

Hanne wrote:
    Nu har jag tjatat på damen på Abbas konsumenttelefon igen (hon måste tycka att jag är dryg):) Olika svar varje gång… nu är tydligen produktansvarig på tjänsteresa eller semester, hon kunde inte bestämma sig riktigt?! Tillgänglig var hon inte i alla fall.
    Får ge dem några dagar till…

ahah de är bra att du ligger i :)

Men jag tror inte du kommer att få något svar som är nått att ha

hehe okej, bra kämpat i alla fall Hanne, inte ovanligt att man själv får ligga på för att få fram något när det gäller större företag, dom hoppas nog att du ger upp så dom slipper ge ett korrekt svar, tråkigt men tummen upp för dig iaf :emo-thumb

Svar från ABBA:

Hej!
    Du har helt rätt att det inte kan vara 0 gram kolhydrater då produkten bla
    innehåller potatismjöl. Tyvärr så har styckfelsnisse varit framme….

Det rätta näringsinnehållet är:

Näringsvärde
    per 100 g:

Energi: 420
    kJ
    100
    kcal

Protein: 13,0
    g

Kolhydrat: 3,5
    g

Fett: 3,5
    g

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.