- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › För mycket protein?
Igår började jag med mitt nya matschema där planen var att få i mig mer mat och framför allt protein, då jag annars kan vara riktigt slarvig på målen. Har käkat stora mängder keso/tonfisk till varje mål. Nu till min fråga: jag mår som ett as, illamående som satan – kan allt protein vara en ”chock” för kroppen? Illamåendet kommer 1-2 gånger per dag. Eller har jag bara fått en liten släng av vinterkräksjukan?
Låter osannolikt att det just är proteinet. Kanske bara det faktum att du äter mer mat överlag. Eller kanske för mycket salt?
Du är nog helt enkelt dålig på att äta. Gör om, gör rätt.
Vinterkräksjukan känner man sig lite värre däran av än illamående när man ätit.
Då fortsätter jag på samma spår och ser om illamåendet ger med sig.
Du kanske är fiskallergiker?
Om inte prova att köpa tonfisk som är fångad i Thailand, tycker den är bättre, än den från medelhavet.
Det är inte så lätt som att det handlar om volymen mat då, går du in för att komma upp i proteinintag så kanske du stoppar i dig mer käk volymmässigt helt enkelt och därav känner dig lite raddig i kistan.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY