Första deffen,synpunkter på mat?

Home Forums Kost och Näringslära Första deffen,synpunkter på mat?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Provar posta här var osäker var jag skulle lägga den eftersom
    det igentligen är 2 saker… :what: aja..shoot.

Nu är det dags igen,min andra def,på den förra gick jag ner 10kg.
    men gick jävligt segt. såhär ser planerna för året ut…

längd: 1,58
    vikt: 65kg

Löpband 1timme X 3gr veckan.
    Samt styrke träning X3 veckan.
    Morgonpromenad 7dagar i veckan 45-60min.

Har även tänkt använda mig av ”Shapy” måltidsersättning som innehåller extra protein.
    OCH ”Shapy”´s protein drinkar.

Energi,
    kj: 400
    kcal: 90

Protein g: 16

Kolhydrater g: 6
    varavsockerarter g : 4
    varav laktos,g : 1

FETT (totalt) g: 0,5
    varav mättat fett,g : 0,1
    varav omättat fett g, 0,5

Morgonpromenad.
    Frukost: 06:00

Havregrynsgröt (2dl)

Mellanmål:

Äpple + nötter ev omega 3.

LUNCH:

Shapy måltidsersättning (blandad med vatten)

Mellanmål två:

grovbröd med keso.

Middag:

Shapy måltidsersättning (blandad med vatten)

Så ungefär kommer en dag att se ut.
    (2,5 timmar mellan målen)

några förslag,synpunkter?
    1.vad bör jag äta till kvällen efter middagen?
    2.behövs det alls med tanke på måltidsersättningen?
    3.Var bör jag placera intaget av proteindrinken,dom dagar jag tränar.

tacksam för svar.

vart ungefär ligger ditt näringsintag på en dylik diet? har du kollat upp det, ser extremt snålt ut i mina ögon…

mikael.H wrote:
    vart ungefär ligger ditt näringsintag på en dylik diet? har du kollat upp det, ser extremt snålt ut i mina ögon…

förra gången använde jag liknande mat fast grundade allt på…nu ska jag svära …nutrilett. kanske inte var så bra, men fungerade på något sätt.

okej,tips på förändringar,för att få branärings intag?
    trodde måltidsersättningen skulle täcka det..inte så inne på det här med pulver 😮
    kan ju tillägga att det var en massa jävla vitaminerer å mineraler å skit i den där måltidsersättningen som jag inte skrev ut…kanske ska göra det?

skulle tex: råris & tonfisk/lax eller kyckling till lunch å middag & sen måltidsersättningen som mellanmål eller måltidersättare + skrivna mellanmålen,vara en bättre lösning?

Jag skulle köra betydligt mindre pulver (särskilt måltidsersättare) och betydligt mer riktig mat. Och grönsaker, grönsaker, grönsaker!

Grönsaker och protein från vettiga källor (mat) är enligt mig nyckeln till framgång:emo-thumb

Andreas Guiance wrote:
    Jag skulle köra betydligt mindre pulver (särskilt måltidsersättare) och betydligt mer riktig mat. Och grönsaker, grönsaker, grönsaker!

Grönsaker och protein från vettiga källor (mat) är enligt mig nyckeln till framgång:emo-thumb

Okej kanska ska skippa pulvret då,proteinet däremot måste jag nog ha
    har hellvete å få i mig nog protein annars :frust: vassle borde väll iof funka istället :) ?

Speedy_g wrote:
    Okej kanska ska skippa pulvret då,proteinet däremot måste jag nog ha
    har hellvete å få i mig nog protein annars :frust: vassle borde väll iof funka istället :) ?

Vassle funkar fint. Men grejen är att flytande föda inte mättar lite bra som fast heller. Det är därför jag personligen föredrar att äta så mycket vanlig mat som möjligt när jag deffar. Som ett exempel kan jag säga att jag i vanliga fall dricker
    någon form av malto-protein-blandning i samband med träning, men när jag är på ”deff” föredrar jag att äta mina kolhydrater:)

Andreas Guiance wrote:
    Vassle funkar fint. Men grejen är att flytande föda inte mättar lite bra som fast heller. Det är därför jag personligen föredrar att äta så mycket vanlig mat som möjligt när jag deffar. Som ett exempel kan jag säga att jag i vanliga fall dricker
    någon form av malto-protein-blandning i samband med träning, men när jag är på ”deff” föredrar jag att äta mina kolhydrater:)

Nä det är ju iof sant ;)

..

så svårt med grönsaker 😮
    tomat,gurka ,sallad,advocado. sen då? :dntknw:

Speedy_g wrote:
    så svårt med grönsaker 😮
    tomat,gurka ,sallad,advocado. sen då? :dntknw:

Morötter, äggplanta, squash, oliver, brytbönor, ärtor, majs, pumpa, paprika, bambuskott och sparris är iof inte säker på att alla klassas som grönsaker:)

Mantus wrote:
    Morötter, äggplanta, squash, oliver, brytbönor, ärtor, majs, pumpa, paprika, bambuskott och sparris är iof inte säker på att alla klassas som grönsaker:)

okej tack så mycket :) men är paprika å majs bra? hört nånstans att det inte var bra vid deff. fast det är ju grönsaker :)

Speedy_g wrote:
    okej tack så mycket :) men är paprika å majs bra? hört nånstans att det inte var bra vid deff. fast det är ju grönsaker :)

Paprika är bra…majs däremot är inte mycket att ha;)

Byt ut mot broccoli!:nod

Andreas Guiance wrote:

Jag håller väl inte helt med. Majs funkar utmärkt som källa för klolhydrater någon gång ibland istället för ris/potatis/pasta. Ibland när man känner att man inte orkar/hinner laga ordentligt. Dessutom är majs kalorisnålt och ger ändå en hyfsat mättande effekt.

Ang ditt deff upplägg så kanske du borde fundera på att äta lite mer ”riktig” mat. Jag personligen finner det väldigt svårt att hålla mig mätt på drinkar av olika slag, och äter därför hellre en riktig måltid.

Men det enda sättet att få reda på vad som funkar bäst för dig är att prova. Du kan ju alltid ändra upplägget under deffens gång. Viktigt att kunna inprovisera lite :)

Andreas Guiance wrote:

Hur kan du tracka majs, palenta som är så gott att äta när man har ätardag:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.