Home › Forums › Kost och Näringslära › Första deffen,synpunkter på mat?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 april, 2006 at 11:30 #1021819Anonym anvandareMember
Provar posta här var osäker var jag skulle lägga den eftersom
det igentligen är 2 saker… :what: aja..shoot.Nu är det dags igen,min andra def,på den förra gick jag ner 10kg.
men gick jävligt segt. såhär ser planerna för året ut…längd: 1,58
vikt: 65kgLöpband 1timme X 3gr veckan.
Samt styrke träning X3 veckan.
Morgonpromenad 7dagar i veckan 45-60min.Har även tänkt använda mig av ”Shapy” måltidsersättning som innehåller extra protein.
OCH ”Shapy”´s protein drinkar._______________________________________
Shapy måltidsersättning,per påse (28g)Energi,
kj: 400
kcal: 90Protein g: 16
Kolhydrater g: 6
varavsockerarter g : 4
varav laktos,g : 1FETT (totalt) g: 0,5
varav mättat fett,g : 0,1
varav omättat fett g, 0,5
__________________________________________Morgonpromenad.
Frukost: 06:00Havregrynsgröt (2dl)
_____________________________Mellanmål:
Äpple + nötter ev omega 3.
_____________________________LUNCH:
Shapy måltidsersättning (blandad med vatten)
Middag:
Shapy måltidsersättning (blandad med vatten)
2.behövs det alls med tanke på måltidsersättningen?
3.Var bör jag placera intaget av proteindrinken,dom dagar jag tränar.tacksam för svar.
9 april, 2006 at 11:30 #93305Anonym anvandareMember9 april, 2006 at 11:38 #1021820Anonym anvandareMembervart ungefär ligger ditt näringsintag på en dylik diet? har du kollat upp det, ser extremt snålt ut i mina ögon…
9 april, 2006 at 11:51 #1021821Anonym anvandareMembermikael.H wrote:vart ungefär ligger ditt näringsintag på en dylik diet? har du kollat upp det, ser extremt snålt ut i mina ögon…förra gången använde jag liknande mat fast grundade allt på…nu ska jag svära …nutrilett. kanske inte var så bra, men fungerade på något sätt.
okej,tips på förändringar,för att få branärings intag?
trodde måltidsersättningen skulle täcka det..inte så inne på det här med pulver 😮
kan ju tillägga att det var en massa jävla vitaminerer å mineraler å skit i den där måltidsersättningen som jag inte skrev ut…kanske ska göra det?skulle tex: råris & tonfisk/lax eller kyckling till lunch å middag & sen måltidsersättningen som mellanmål eller måltidersättare + skrivna mellanmålen,vara en bättre lösning?
9 april, 2006 at 13:07 #1021822Anonym anvandareMemberJag skulle köra betydligt mindre pulver (särskilt måltidsersättare) och betydligt mer riktig mat. Och grönsaker, grönsaker, grönsaker!
Grönsaker och protein från vettiga källor (mat) är enligt mig nyckeln till framgång:emo-thumb
9 april, 2006 at 13:10 #1021823Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jag skulle köra betydligt mindre pulver (särskilt måltidsersättare) och betydligt mer riktig mat. Och grönsaker, grönsaker, grönsaker!Grönsaker och protein från vettiga källor (mat) är enligt mig nyckeln till framgång:emo-thumb
Okej kanska ska skippa pulvret då,proteinet däremot måste jag nog ha
har hellvete å få i mig nog protein annars :frust: vassle borde väll iof funka istället ?9 april, 2006 at 13:29 #1021824Anonym anvandareMemberSpeedy_g wrote:Okej kanska ska skippa pulvret då,proteinet däremot måste jag nog ha
har hellvete å få i mig nog protein annars :frust: vassle borde väll iof funka istället ?Vassle funkar fint. Men grejen är att flytande föda inte mättar lite bra som fast heller. Det är därför jag personligen föredrar att äta så mycket vanlig mat som möjligt när jag deffar. Som ett exempel kan jag säga att jag i vanliga fall dricker
någon form av malto-protein-blandning i samband med träning, men när jag är på ”deff” föredrar jag att äta mina kolhydrater:)9 april, 2006 at 15:48 #1021825Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Vassle funkar fint. Men grejen är att flytande föda inte mättar lite bra som fast heller. Det är därför jag personligen föredrar att äta så mycket vanlig mat som möjligt när jag deffar. Som ett exempel kan jag säga att jag i vanliga fall dricker
någon form av malto-protein-blandning i samband med träning, men när jag är på ”deff” föredrar jag att äta mina kolhydrater:)Nä det är ju iof sant
9 april, 2006 at 16:12 #1021826Anonym anvandareMember..
11 april, 2006 at 23:15 #1021827Anonym anvandareMemberså svårt med grönsaker 😮
tomat,gurka ,sallad,advocado. sen då? :dntknw:11 april, 2006 at 23:36 #1021828Anonym anvandareMemberSpeedy_g wrote:så svårt med grönsaker 😮
tomat,gurka ,sallad,advocado. sen då? :dntknw:Morötter, äggplanta, squash, oliver, brytbönor, ärtor, majs, pumpa, paprika, bambuskott och sparris är iof inte säker på att alla klassas som grönsaker:)
12 april, 2006 at 21:55 #1021829Anonym anvandareMemberMantus wrote:Morötter, äggplanta, squash, oliver, brytbönor, ärtor, majs, pumpa, paprika, bambuskott och sparris är iof inte säker på att alla klassas som grönsaker:)okej tack så mycket men är paprika å majs bra? hört nånstans att det inte var bra vid deff. fast det är ju grönsaker
12 april, 2006 at 22:50 #1021830Anonym anvandareMemberSpeedy_g wrote:okej tack så mycket men är paprika å majs bra? hört nånstans att det inte var bra vid deff. fast det är ju grönsakerPaprika är bra…majs däremot är inte mycket att ha;)
Byt ut mot broccoli!:nod
14 april, 2006 at 00:23 #1021831Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Paprika är bra…majs däremot är inte mycket att ha;)Byt ut mot broccoli!:nod
Jag håller väl inte helt med. Majs funkar utmärkt som källa för klolhydrater någon gång ibland istället för ris/potatis/pasta. Ibland när man känner att man inte orkar/hinner laga ordentligt. Dessutom är majs kalorisnålt och ger ändå en hyfsat mättande effekt.
Ang ditt deff upplägg så kanske du borde fundera på att äta lite mer ”riktig” mat. Jag personligen finner det väldigt svårt att hålla mig mätt på drinkar av olika slag, och äter därför hellre en riktig måltid.
Men det enda sättet att få reda på vad som funkar bäst för dig är att prova. Du kan ju alltid ändra upplägget under deffens gång. Viktigt att kunna inprovisera lite
14 april, 2006 at 00:30 #1021832Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Paprika är bra…majs däremot är inte mycket att ha;)Byt ut mot broccoli!:nod
Hur kan du tracka majs, palenta som är så gott att äta när man har ätardag:D
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.