Förvirrad av min pt – hjälp

Home Forums Kost och Näringslära Förvirrad av min pt – hjälp

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag har styrketränat i ett år nu drygt och tog kontakt med en pt nyligen eftersom jag vill utvecklas ännu mer. Jag käka så jag har hela tiden legat på kaloriöverskott för att gå upp i muskelmassa men min pt menar att det är onödigt och att man kan bygga på kaloriunderskott, så länge proteinintaget är tillräckligt högt. Fick ett strikt kost schema av honom som säger tt jag skall ligga på 500 – 800 kalorier minus samtidigt som jag styrketränar tungt. Jag är sjukt skeptisk till detta och tänkte därför fråga om någon mer kunnig här inne tycker det låter rimligt ?

det går att öka i muskelmassa när du ligger på underskatt jag gör det dock så är ökningen minde vid underskott än överskott. ät tillräckligt med protein i alla mål om dagen, så ska du se att det löser sig :) men ska få maximal ökning av muskel skulle jag sikta på överskott på cirka 250 kcal om dagen. 2gram protein per kilo kroppsvikt resten av kalorierna ska bestå av kolhydrater och fett för att få maximal energi vid träningspassen.

Eftersom du är så ung i styrketräningen så går det fortfarande. Det blir svårare och svårare ju närmare ditt genetiska max du kommer om man säger så.

Du bygger bättre på överskott och om det är ditt mål så gör din pt något väldigt konstigt som sätter dig på underskott

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.