Fråga om periodisk fasta..

Home Forums Kost och Näringslära Fråga om periodisk fasta..

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag är lite sugen att testa periodisk fasta..har sökt lite, men hittar ingen sån där kanon-sida..tips?
    Jag har ett jobb som gör mitt liv helt utan rutin i stort sett, men tror att det här kanske kunde funka.. Jobbar både dagar o nätter omvartannat.

Det jag undrar är, man ska ju äta 8h och fasta 16..men hur blir det om jag kör 2pass om dagen, vilket jag ofta gör..ibland kan det första passet bli så tidigt som 5 på morgonen , men oftast runt 8-9nångång..
    Mitt andra pass kör jag ofta runt 18tiden..

Är det kört redan där? När jag går upp 4.30 och kör på morgonen kan jag ju omöjligt vänta med o äta tills klockan 12? då har jag ju hinnit svimma både en o två gånger..;)

Mitt sista mål på kvällen blir ofta runt 20-21 efter träning, dusch osv, och det målet är det ändå som är hyffsat ”fasst”.
    Hoppas nån orkar ge nått tips :)
    Kramis!

(ska tillägga att jag läst på leangains.com, men jag fattar tyvär inte all engelska, och min specifika fråga hittar jag ej!)

Din specifika fråga finns svar på [http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html]

Quote:
    Early morning fasted training

Here’s a sample setup for a client that trains early in the morning and prefers the feeding phase at noon or later. Read this for details regarding this protocol.

6 AM: 5-15 minutes pre-workout: 10 g BCAA.
    6-7 AM: Training.
    8 AM: 10 g BCAA.
    10 AM: 10 g BCAA
    12-1 PM: The ”real” post-workout meal (largest meal of the day). Start of the 8 hour feeding-window.
    8-9 PM: Last meal before the fast.

RForslund wrote:
    Din specifika fråga finns svar på [http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html]

Tack så hemskt mycket :) ska försöka sätta mig ner ett par timmar o översätta lite mer därifrån :)

Kan rekomendera periodisk fasta, kört det sen efter jul o tappat run 10 kilo i vikt. Så jag kan intyga att det funkar! Har kört hyffsat strikt med ett minimum av kolisar, det mesta från grönsaker. Basen har bestått av nötkött, fisk eller kyckling. Var jobbit i början men man vänjer sig. Jag säger, go for it !

Jompa wrote:
    Som jag kan se rekomenderas BCAA´s under ”fastan” och det verkar ju helt vettigt.

Vid morgonträning, ja.

Jompa wrote:
    Vore intressant att veta varför man inte skulle vilja stimulera proteinsyntesen andra dagar..

För att man äter en massa protein inom sitt ”eating window” på åtta timmar. Protein tas ju upp långsamt, några gram i timmen, så det är ingen fara att fasta sexton timmar utan att behöva krångla med tillskott.

Fast jag föreslår att du tar det här med Berkhan själv, om du verkligen vill få ett utförligt svar.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.