Frågor angående näringstiming vid PF

Home Forums Kost och Näringslära Frågor angående näringstiming vid PF

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej! en fråga om PF, aminosyror och whey-protein.

Styrketräning som sker i samband med att man påbörjar sin fasta, är det då lämligt att ta en proteindrink före träningspasset för att sen efter ta en aminosyredrink (då har fasteperioden startat), räcker det som byggstenar under natten eller hade det varit optimalare att göra tvärtom? amino före whey efter.
    Anledningen till att jag tar en aminosyredrink efter träningspasset, är ifall det inte framgick att fastan startar i samband med att träningspassat startar, och en aminosyredrink vad jag förstått, inte ska bryta fastan.

Hoppas min fråga gör sig förstådd, kanske blev lite rörigt ..

Hej!

Utan att själv vara en pionjär i just periodisk fasta skulle jag oavkortat säga att du skulle göra tvärtom, om du mot förmodan skall lägga din träning i samband med att fastan startar, vilket jag i sin tur inte tycker låter som en bra idé. Kroppen är som en svamp efter träning och är i ett gyllene stadie för att ta emot näring för att senare återuppbyggas när du lägger dig. Att träna och sen låta bli att mata dina muskler skulle jag tro kommer att påverka resultaten negativt. Hade jag provat på PF hade jag direkt efter träning kört ett riktigt grovmål innan jag sen började med fastan.

Som sagt, använder inte PF själv så det jag säger behöver inte vara sanning, däremot är det i dagens läge allmänt accepterat att kroppen måste ha näring efter träning om man vill få synbara resultat :)

Ciao!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.