Frukt på kvällen?

Home Forums Kost och Näringslära Frukt på kvällen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Är det dåligt att äta frukt sent på kvällen ifall man vill tappa vikt? Vet ju att protein är bättre, men är så himla trött på att äta ägg,kesella osv , har gjort det så länge nu.. eller har någon något annat bra tips? :)

S

frukt=fruktsocker=suger d

jag äter hur mycke frukt som helst och det e då jag bränner bort mer fett än nånsin…men det kanske e från person till person…
    tar en protte+ äpple ibland på kvällen…..

lillajag wrote:
    jag äter hur mycke frukt som helst och det e då jag bränner bort mer fett än nånsin…men det kanske e från person till person…
    tar en protte+ äpple ibland på kvällen…..

hur vet du det ..har du testat att ligga på samma kcal/dag och vecka som du gör när du äter frukt fasst med tex ris/kyckling istället

jag menar mer att det inte fel att äta frukt…..

har inte testat kanske skulle ge samma resultat men jag tycker frukt e så gott och det funkar för mig..

lillajag wrote:
    har inte testat kanske skulle ge samma resultat men jag tycker frukt e så gott och det funkar för mig..

Fast nu frågade trådskaparen om frukt på kvällen var fel om man ville förlora (fett) vikt.
    Har du gått ner rejält i vikt med fruktdiet på kvällen, så berätta gärna mera hur det gick till.Intressant tycker jag att det är om det är en övervikt man önskar reducera – eller en deff på en redan normalviktig person.Enligt min åsikt är det två skilda saker.

Alex Thunholm wrote:
    frukt=fruktsocker=suger då man ska bränna fett (suger alltid med). nyttigt fett och kaseinprotein på kvällen ska det va.

Så vitt jag förstod det så är fruktsocker i minoritet när det gäller sockerarter som finns i frukt. Nån med lite mer insikt i frågan kanske kan utveckla.

Dessutom, det är väl det syntetiska fruktsockret man ska akta sig för, dvs det som levern inte kan omvandla. Det naturliga fruktsockret är det väl inget direkt fel på? :|

[http://forum.body.se/showthread.php?t=86&page=2]

ok sorry…

`det e inte så att jag äter frukt varje kväll bara nån gång ibland,ska väl inte yttra mig mer då!!!

heeej! Vilket märke av kaseinprotein förspråkar Du?
    Hjärtliga hälsningar Malin

Finns en hel drös av tillverkare. Har inte så bra koll men d e alltid värt att slå ett öga på farmacia.cc, kraft-tillskott.com, gymgrossisten.com…
    PS! Tro inte på allt du läser om produkterna…alla vill sälja, därav beskriver dom produkterna som rena mirakelskapare.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.