- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Frysa ner kvarg – hur länge?
Jag vet att det finns tidigare trådar med frågan om man kan frysa in kvarg. Men min fråga är ungefär hur länge man kan göra det. Just nu har jag 8 burkar kvar (16 dagar) och såg att LIDL hade extrapris på kvargen. Så jag undrar om jag kan ta tillfället i akt och frysa in en hel drös i frysen.
Så några erfarenheter? Frysen är inte direkt nyavfrostad vilket jag antar kan påverka det lite.
Dessutom testade jag att frysa in en burk för några dagar sedan, och burken sprack när den hade frusit vilket gjorde att det rann lite när det tinade. Om det kan vara relevant?
bra fråga, jag undrar också detta:)
[http://www.arla.se/Default.aspx?id=17797&SelectedMenuItem=17304]
Den går att frysa, antar att LIDL’s också går
Jag brukar alltid frys in min Milbona kvarg. Får tre flak ikväll som ska frysas
Ojdå. Hur länge brukar du ha dem infrysta? Är det någonting som förändras för dig?
Burkar ha dem rätt länge, aldrig haft tre plattor men tippar på att de håller ett bra tag i och med att de är frysta, sist hade jag några brukar i kanske 1,5-2 månader. De blir grynigare men försvinner när man blandar dem sen igen, läste här på forumet tror jag att det har något att göra med vattnet i den.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY