Funkar de???

Home Forums Kost och Näringslära Funkar de???

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Det är så att jag styrketränar 4-5 dagar i veckan o en vanlig intag av mat ser ut som följer

Frukost (1 dl Muslie,lättfil, halv ½ dl fullkornsflingor) o ett glas Tropiocana juice kl Ca 06.10
    Träning kl 06.30 -ca 08.10
    Direkt efter träningen tar jag banan..
    Sen till lunch runt 11.30-12.00,blir det KESO 250gram (4 %) med bla innehåll från Vindruvor till färska champinjoner
    Eftermiddagen blir det bara ofta någon frukt av något slag,Banan,Äpple eller så
    Sen mot kvällen runt 16-16.30 så blir det ofta en boilin bag ris o en kycklingfile..
    Och senare ifall man blir sugen så blir det frukt igen,som te.x banan,vindruvor eller liknande.

Så ser mitt matschema ut när jag tränar,kan man ha det så eller finns det något tillägg??Vet det är inte största intag man kan ha,men känns ganska lagom för mig.

MVh

Byt ut frukten till kokta ägg istället.

Protein efter träning, inte banan. Eller inte bara banan. Överhuvudtaget mer protein.

Som ovanstående – ät mer (proteinrikt) efter träningen!

En banan och en proteindrink kan funka en stund,
    men ät gärna så nära inpå passet som möjligt.

Musklerna behöver återhämta sig som snabbast efter ett hårt pass.

Så då är t.ex Whey-80 eller Whey-100 att ta???men vilket är o föredra…Det verkar ju vara lite prisskillnad på dom båda….

Tack för all hjälp :)

Ja absolut!

Whey-100 är mer för känsliga magar, är du känslig för laktos bör du köra på det ist.
    Annars kör på Whey-80 :)

kör inte på whey-10 från gg alls smakar riktigt dåligt. Kör från mmsports eller gymvaruhuset ist, samma pris mkt godare!

ralle12 wrote:
    kör inte på whey-10 från gg alls smakar riktigt dåligt. Kör från mmsports eller gymvaruhuset ist, samma pris mkt godare!

Effekten är viktigare än smaken enligt mig,
    men själv tkr jag Whey-100 Choklad från GG är supergod!

Squashii wrote:
    Effekten är viktigare än smaken enligt mig,
    men själv tkr jag Whey-100 Choklad från GG är supergod!

Effekten, och GG´s protein skulle vara bättre? ;)

Gober wrote:
    Effekten, och GG´s protein skulle vara bättre? ;)

Detta reagerade jag också på lite, skulle det vara det? :

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.