Home › Forums › Kost och Näringslära › Funkar lax vid deff?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2012 at 12:20 #51085Anonym anvandareMember30 januari, 2012 at 12:20 #122943Anonym anvandareMember
Hej:)
Som rubriken lyder, kort fråga, hur bra fungerar lax vid deff?
Jag vet att det är en bra proteinkälla för när jag väger 200g lax så får jag fram ca 45 g protein, men även ca 30 g fett.Hur bra är det då att käka massa lax vid en deff då det ändå är en del fett??
Tacksam för svar!:emo-thumb
30 januari, 2012 at 12:34 #122944Anonym anvandareMemberRäkna in det i kaloriintaget bara. Du kan äta glass eller godis varje dag under deff bara du räknar in det i kaloriintaget.
30 januari, 2012 at 12:38 #122945Anonym anvandareMemberJo det förstår jag, tänkte bara eftersom det är en hel del fett man får i sig samtidigt som man tränar hårt för att bli av med fett… Men du menar att det ändå är kalorier in o ut i längden som avgör ??
30 januari, 2012 at 12:47 #122946Anonym anvandareMemberdk22da wrote:Jo det förstår jag, tänkte bara eftersom det är en hel del fett man får i sig samtidigt som man tränar hårt för att bli av med fett… Men du menar att det ändå är kalorier in o ut i längden som avgör ??Enkelt förklarat så har det egentligen ingen betydelse vad du äter om målet är att gå ner i vikt bara du ligger på ett underskott och äter mindre än vad du förbrukar.
Dock är lax en fet fisk vilken inte är dåligt på något sätt, men det blir ju fler kalorier. Och om du vill ha i dig mycket protein för att spara på musklerna under dieten så kanske proteinkällor med mindre kalorier kan vara smart.
30 januari, 2012 at 12:49 #122947Anonym anvandareMemberGrazie Gober
Personligen vill jag ju inte endast gå ner i vikt, utan spara muskelmassa så mkt som möjligt så då kan annan fisk vara att föredra, tack!
30 januari, 2012 at 15:03 #122948Anonym anvandareMemberjag år 200g lax tre ggr om dagen under en diet. (åt givetvis mer än så men tre måltider va lax). det är gott, kan käkas otillagat (varmrökt va mitt alternativ) och har bra innehåll.
lätt att ha med sig som matlåda och bara käka rakt ur burken trots man inte har möjlighet att värma osv.
31 januari, 2012 at 09:53 #122949Anonym anvandareMemberdk22da wrote:att det ändå är kalorier in o ut i längden som avgör ??Ja, det stämmer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.