ger te lågt blodtryck?

Home Forums Kost och Näringslära ger te lågt blodtryck?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

ja, frågan lyder som ovan!!!

jag känner att jag blir lätt yr så fort jag reser mig från att ha druckit te!!
    vad beror detta på?? lågt blodtryck? blodsockerfall?? brukar dricka te mellan målitederna och inte direkt efter maten…

Jag har ingen aning, men jag skulle tro att din yrsel beror på att du dietar, inget annat…

Milia wrote:
    Jag har ingen aning, men jag skulle tro att din yrsel beror på att du dietar, inget annat…

känner den BARA när jag druckit te!!! dricker jag inte te på en hel vecka känner jag ingenting!!! så det är knappast dieten!

athleticmia wrote:
    känner den BARA när jag druckit te!!! dricker jag inte te på en hel vecka känner jag ingenting!!! så det är knappast dieten!

dricker du kaffe? eller bara te? inte koffeinet som gör dig alldeles stissig och yr?

Don_Juan wrote:
    Du har nästan ALLTID utropstecken efter allt du skriver, vilket jag tolkar som att du är lite hetsig? Vilket får mig att tro att det hela grundar sig i för lite kolhydrater :)

haha:emo-thumb inget illa mia,:D det var bara lite kul – alltid lika skoj när man kan köra den med kolhydraterna

paulina73 wrote:
    dricker du kaffe? eller bara te? inte koffeinet som gör dig alldeles stissig och yr?

dricke i o för sig inte kaffe men tar koffein-tablett på morgonen o känner inget av det.

utropstecken är befogat ibland….du tolkar mig rätt när jag använder dem!

Jag blir också alltid lite snurrig efter jag har druckit te eller kaffe, men det brukar hjälpa att dricka några klunkar kallt vatten efteråt :emo-thumb

Te sänker blodsockret om det sen är en bidragande faktor till din yrsel kan jag inte svara på

unis wrote:
    Te sänker blodsockret om det sen är en bidragande faktor till din yrsel kan jag inte svara på

yrsel när man reser sig upp från sittande brukar ju va lågt blodtryck…sen försvinner yrseln snabbt…

athleticmia wrote:
    ja, frågan lyder som ovan!!!

jag känner att jag blir lätt yr så fort jag reser mig från att ha druckit te!!
    vad beror detta på?? lågt blodtryck? blodsockerfall?? brukar dricka te mellan målitederna och inte direkt efter maten…

Vad är det för te du dricker? vanligt eller??
    Jag har hört mig för på jobbet (frågat en läkare)lite o ditt te drickande är knappast orsaken till din yrsel enligt dom.Men det kan vara något i ditt te som du inte tål sen är ju te lite vätskedrivande o du som går på diet är extra känslig för detta : :up:
    MVH/Pilla

athleticmia wrote:
    dricke i o för sig inte kaffe men tar koffein-tablett på morgonen o känner inget av det.

utropstecken är befogat ibland….du tolkar mig rätt när jag använder dem!

Koffeintabletter märks inte så lätt men de gör rätt stor effekt. Brukar ta en om jag är så trött att jag inte orkar plugga men sedan är jag vaken i sex timmar efter det:D Tar dem aldrig efter kl 10 på kvällen

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.