Home › Forums › Kost och Näringslära › ger te lågt blodtryck?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 mars, 2006 at 18:18 #94126Anonym anvandareMember16 mars, 2006 at 18:18 #1031293Anonym anvandareMember
ja, frågan lyder som ovan!!!
jag känner att jag blir lätt yr så fort jag reser mig från att ha druckit te!!
vad beror detta på?? lågt blodtryck? blodsockerfall?? brukar dricka te mellan målitederna och inte direkt efter maten…16 mars, 2006 at 20:13 #1031294Anonym anvandareMemberJag har ingen aning, men jag skulle tro att din yrsel beror på att du dietar, inget annat…
16 mars, 2006 at 23:01 #1031295Anonym anvandareMemberMilia wrote:Jag har ingen aning, men jag skulle tro att din yrsel beror på att du dietar, inget annat…känner den BARA när jag druckit te!!! dricker jag inte te på en hel vecka känner jag ingenting!!! så det är knappast dieten!
16 mars, 2006 at 23:08 #1031296Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:känner den BARA när jag druckit te!!! dricker jag inte te på en hel vecka känner jag ingenting!!! så det är knappast dieten!dricker du kaffe? eller bara te? inte koffeinet som gör dig alldeles stissig och yr?
16 mars, 2006 at 23:09 #1031297Anonym anvandareMemberDon_Juan wrote:Du har nästan ALLTID utropstecken efter allt du skriver, vilket jag tolkar som att du är lite hetsig? Vilket får mig att tro att det hela grundar sig i för lite kolhydraterhaha:emo-thumb inget illa mia, det var bara lite kul – alltid lika skoj när man kan köra den med kolhydraterna
17 mars, 2006 at 13:45 #1031298Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:dricker du kaffe? eller bara te? inte koffeinet som gör dig alldeles stissig och yr?dricke i o för sig inte kaffe men tar koffein-tablett på morgonen o känner inget av det.
utropstecken är befogat ibland….du tolkar mig rätt när jag använder dem!
17 mars, 2006 at 20:41 #1031299Anonym anvandareMemberJag blir också alltid lite snurrig efter jag har druckit te eller kaffe, men det brukar hjälpa att dricka några klunkar kallt vatten efteråt :emo-thumb
18 mars, 2006 at 00:03 #1031300Anonym anvandareMemberTe sänker blodsockret om det sen är en bidragande faktor till din yrsel kan jag inte svara på
18 mars, 2006 at 09:18 #1031301Anonym anvandareMemberunis wrote:Te sänker blodsockret om det sen är en bidragande faktor till din yrsel kan jag inte svara påyrsel när man reser sig upp från sittande brukar ju va lågt blodtryck…sen försvinner yrseln snabbt…
18 mars, 2006 at 14:33 #1031302Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ja, frågan lyder som ovan!!!jag känner att jag blir lätt yr så fort jag reser mig från att ha druckit te!!
vad beror detta på?? lågt blodtryck? blodsockerfall?? brukar dricka te mellan målitederna och inte direkt efter maten…Vad är det för te du dricker? vanligt eller??
Jag har hört mig för på jobbet (frågat en läkare)lite o ditt te drickande är knappast orsaken till din yrsel enligt dom.Men det kan vara något i ditt te som du inte tål sen är ju te lite vätskedrivande o du som går på diet är extra känslig för detta :up:
MVH/Pilla18 mars, 2006 at 14:56 #1031303Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:dricke i o för sig inte kaffe men tar koffein-tablett på morgonen o känner inget av det.utropstecken är befogat ibland….du tolkar mig rätt när jag använder dem!
Koffeintabletter märks inte så lätt men de gör rätt stor effekt. Brukar ta en om jag är så trött att jag inte orkar plugga men sedan är jag vaken i sex timmar efter det:D Tar dem aldrig efter kl 10 på kvällen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.