Godis?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag har en fråga vet inte om den hamnar i rätt mapp men …
    Det är så att jag tränar 3 gånger i veckan ordentligt och jag jag äter 3g protein per kroppskilo varje dag och 3-4 g kolhydrater per kropps kilo under träningsdagar och något mindre dom andradagarna.. Men det jag undrar är hur godis påverkar min muskelutveckling? Det händer att det kanske blir en påse på fredag eller lördag kväll.. Försämrar det mina chanser att effektivt bygga muskler?:(

M,v,h

Kaj

en godisp

Johdet wrote:
    Jag har en fråga vet inte om den hamnar i rätt mapp men …
    Det är så att jag tränar 3 gånger i veckan ordentligt och jag jag äter 3g protein per kroppskilo varje dag och 3-4 g kolhydrater per kropps kilo under träningsdagar och något mindre dom andradagarna.. Men det jag undrar är hur godis påverkar min muskelutveckling? Det händer att det kanske blir en påse på fredag eller lördag kväll.. Försämrar det mina chanser att effektivt bygga muskler?:(

M,v,h

Kaj

Käka du ditt godis!! Man måste ju få ha det gött ibland oxå… Du tänker på vad du äter 6dagar i veckan, det kan nog va tuft att fixa det år efter år om du inte skulle få din efterlängtade godispåse…
    Det är aldrig bra att leva för enformigt kolla på dom som går på diet inför tävling, dom unnar sig en ätardag i veckan…

För muskeluppbyggnad är det ingen fara. För hälsan är det aldrig bra med en massa socker, tillsattsämnen och/eller härdat fett. Men är det bara en gång i veckan är det ingen fara. Är du dessutom ung (under 25) är det hur lungt som helst – så länge det är kontrollerat och inte en påse var och varannan dag.

Jag har som regel till alla mina klienter att de ska hålla sig till sitt matschema till åtminstone 90%. Äter du sex mål om dagen betyder det att du kan slarva med fyra måltider i veckan. Ätardagar är däremot något jag avråder alla klienter ifrån.

tack f

D

Torkade aprikoser är sjukt Gott!.

Inte mycket kcal.

Ett tips för att sänka det: blötlägg dem i några timmar. sedan kan du tex ta och göra som mig:

Köpa 99 % mörk choklad. Jag tycker det är gott iaf. Smälter det över vattenbad sedan tar du ut aprikoserna ur glaset med vatten och vifftar lite med den så vattned utanpå går bort lite och sedan tar du och drar på lite choklad över.

Smälta chokladen blir inte så besk som man kan tro i och med att aprikosen är ju söt.

Riktigt gott och NYTTIGT!!.

Eller varför inte köpa sockerfri godis??

Dietorelle?? Riktigt gott och inget socker och lite kcal!.

Finns somsagt även sockerfritt godis i lösvikt sjukt gott!

Tack

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.