Grymmaste uppladdningen

Home Forums Kost och Näringslära Grymmaste uppladdningen

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hur ser eran grymmaste uppladdning ut inför ett gympas:Ps, för att få så bra ork, tryck och pump under passet som möjligt?

A.När och vad äter ni dagen innan?

B. Vad och när äter ni samma dag som gympasset?

C. När och vad äter ni dagen efter?

D. Vad är det grymmaste att dra i sig innan gympasset?

Du överskattar kostens betydelse. Det är bara styrketräning, som förbrukar ett par hundra kcal på sin höjd, inte Vätternrundan. Det handlar bara om att täcka sitt energibehov och äta något inom rimlig tid efter träning för att kunna prestera på ett gympass.

King Grub wrote:
    Du överskattar kostens betydelse. Det är bara styrketräning, som förbrukar ett par hundra kcal på sin höjd, inte Vätternrundan. Det handlar bara om att täcka sitt energibehov och äta något inom rimlig tid efter träning för att kunna prestera på ett gympass.

Det är som natt och dag för mig, beroende på vad jag äter. Klämmer jag en stor kinabuffé på kvällen och tränar på morgonen dagen efter. Så blir det ett sjukt bra pass, bra ork (ser inga stjärnor), grymt tryck i kroppen och bra pump i musklerna. Så skillnad blir det allt, i alla fall för mig.

Jag tycker inte att en stor och energirik måltid gör speciell skillnad på ett pass.
    Det jag tycker är den bästa uppladdningen är att äta som vanligt, dvs utan att direkt tänka på hur jag ska äta (förutom att jag försöker få i mig extra mycket protein efter ett träningpass).

Man känner sig utvilad, är tyng taggad på att gyma. Man är glad och positiv under dagen. Har ätid hyfsat bra så erergin sitter där. Även få igång blodcirkulationen bra innan.

Förutom PWO och ett bra kaloriöverskott; mycket protein innan, och ö.h.t. :up:

ByggerUt wrote:
    Det är som natt och dag för mig, beroende på vad jag äter. Klämmer jag en stor kinabuffé på kvällen och tränar på morgonen dagen efter. Så blir det ett sjukt bra pass, bra ork (ser inga stjärnor), grymt tryck i kroppen och bra pump i musklerna. Så skillnad blir det allt, i alla fall för mig.

Det du beskriver är prestationsförmåga från en rejäl matladdning. Alltså inget optimalt i sig med timing eller särskild nyttighet. Det är tron på speciella makronutrientfördelningar, livsmedel och timing som är av mindre betydelse.

40 min innan passet. 60g långsamma kolhyderater med 20g bcaa, 6g kreatin och 10g beta alanin.

10 min innan passet. 50g carbosyn och 35g isolat.

Under passet. 45g protein koncentrat.

Sömnen är utan konkurrens det viktigaste för min del. Sussar jag dessutom mitt på
    dagen i någon timme, vaknar till och drar till gymet går det nästan alltid riktigt bra.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.