Gymma på Tom mage.

Home Forums Kost och Näringslära Gymma på Tom mage.

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Bakgrund:
    Jag jobbar kväll/natt, långa pass och har därför svårt för att sätta upp ett ordentligt kostschema och äta på riktigt fasta tider…
    Jobbar oftast 17-05 ungefär. I gengäld bara 3-4 dagar i veckan så jag har oftast 15 dagar i månaden då jag är helledig.
    Jag gymmar på ett litet gym, fördelen med mina tider är att jag kan gå dit mitt på dagen då det bara är jag och tre pensionärer, älskar att ha det så och skulle aldrig få för mig att gå dit efter 15-16…

Vad tycker ni man borde dricka innan man går till gymmet? Har för närvarande Kreatin, EAA-xx och casein hemma.
    Efter gymmet blir det alltid en Gainer från Dalblads och ett mål ordentlig mat när jag kommit hem.
    Borde man ta något mer än eaa-xx innan tycker ni? Det är extremt svårt att gå upp och äta havregrynsgröt och sen vänta en timme innan man går till gymmet, för man vill ju gärna få sömnen också… :

kanske en pwo innan träning? lite protein också

Finns ju inget bättre än att träna på tom mage, presterar så mycket bättre då.
    Jag brukar ta ibland en pwo och alltid 35g vassle och ibland 40-50g malto som jag tar före och under passet.

Det finns ingen anledning att trycka i sig havregrynsgröt eller nåt annat så nära inpå passet om du inte känner att du är jättehungrig. Det är ändå inget som hjälper dig på passet bortsett från att det tar bort eventuella hungerkänslor.
    Jag själv gillar att träna på fastande mage och tar endast EAA-XX och eventuellt några koppar kaffe före passet.

Jag tränar alltid med tom mage på helgerna, skulle gärna göra det vid varje pass om jag inte jobbade :)

PWO och BCAA innan passet bara och det funka mycket bra. :emo-thumb

Jag tränar också fastande. 10gr BCAA / EAA och ibland kaffe/koffeinpiller eller PWO om jag är riktigt svårstartad. :)

Enda fördelen jag ser med lite föda i magen är att jag personligen har lättare att bygga ett ordentligt buktryck då. Annars är väl fördelarna med fastande träning i klar majoritet.

Jag kör också alltid på tom mage.

kör alltid på tom mage jag med, mår så lätt illa annars. ur närings och förbränningspunkt ska det väl inte spela någon roll?

Jag brukar köra morgonträning med eea, äpple och pwo i magen. Under passet dricker jag saft blandat med kolhydratspulver.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.