Har snus inverkan på deffande?

Home Forums Kost och Näringslära Har snus inverkan på deffande?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Oy, fellow forummedlemmar.

Jag är ny på forumet. Jag är varken fitnessentusiast eller bodybuilder, jag hoppas att detta inte är ett krav på medlemsskap i forumet – skulle så vara fallet äre bara att kasta ut mig, vilket tyvärr syns på min kropp. Jag är ordentligt stor och håller sedan runt två månader tillbaka på med ett projekt avsett att minska min omkrets och vikt. Jag har genom att läsa här på forumet fått en hel del nyttiga tips om kost. Kvarg med fun light inte minst, vilket visat sig vara ett prima mellanmål. But I digress..

Vidare till min frågeställning. Jag är sedan flera år tillbaka snusare och har funderat på huruvida detta har någon inverkan på mitt försök till att komma i form eller inte. Finns det några studier på området? Behövs det inga studier för att det helt uppenbart påverkar mycket? Om det finns en påverkan, hur stor är den?

Tack på förhand för eventuella svar. :emo-thumb

[http://ki.se/content/1/c4/73/73/snusrapport%20dec2005.pdf]

Du kan gå in på [www.ki.se], sen :sök på ki, skriv in: snus, och sen klicka dig fram

Snus borde påverka både det ena och det andra eftersom det innehåller nikotin.

Jag ska inte säga att det är bra med snus, men de där prillorna hjälpte mig ganska mycket genom dieten, i synnerhet tidigt på morgonen när man är ute och går då de dämpade hungern ganska effektivt ;)

Mvh Calle Sirén

snus e bra …..ingen fara där inte ..ge fan i att snusa när du styrketränar bara

för att?

Vad jag har hört så sänker snuset din syresättning med ca 8% och rökning ca 15%… Men att gå ner i vikt när man snusar är inga problem… så ”farligt” är det inte. :)

Spawn wrote:
    för att?

f;r att nikotinet drar ihop blodk’rlen ..vilket leder till mindre syre till musklerna

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.