Havregrynsgröt till middag!

Home Forums Kost och Näringslära Havregrynsgröt till middag!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej! Jag äter väldigt proteinrikt varje dag, de dagar jag tränar tar jag proteintillskott innan och efter, men sen när det är dags för middag är jag ju inte speciellt sugen på en stor middag eftersom jag äter en stor lunch istället (mycket grönsaker, kyckling/lax/tonfisk). Går det bra att äta havregrynsgröt efter träning? Sen så till kvällsmål äter man typ en kycklingfile? eller en burk tonfisk?

Mitt kv

buddha wrote:
    Hej! Jag äter väldigt proteinrikt varje dag, de dagar jag tränar tar jag proteintillskott innan och efter, men sen när det är dags för middag är jag ju inte speciellt sugen på en stor middag eftersom jag äter en stor lunch istället (mycket grönsaker, kyckling/lax/tonfisk). Går det bra att äta havregrynsgröt efter träning? Sen så till kvällsmål äter man typ en kycklingfile? eller en burk tonfisk?

Testa att i havregrynsgröten ha ca ½ mosad banan, 6äggvitor& valnötter alt. osaltade cashew. Ingen mjölk behövs! plus att det går fort&göra juh:up:
    Jag tycker det är gott som :whistle: ….

Jag är 17 år, 172 lång och väger 55-60 kg, har ingen våg. men mitt proteinbehov är ju då runt 110-220 gram. jag tycker det är svårt att hålla det faktiskt dagarna jag inte tränar. och dagarna jag tränar och tar tillskottet ligger jag runt 100-110.
    Får nog ta och väga mig, men jag har fått större muskler framförallt. Rör ju en hel del på mig (springer 1,5 mil varannan dag) dock mindre sträcka nu på vintern, har också så tappat mycket fett.
    Havregrynsgröt är väl egentligen ganska bra deff? speciellt till middagen man blir mätt på lite.
    Tanken är ju inte direkt att gå upp så speciellt mycket vikt, 5 kg max. Gjorde misstaget förra året att jag gick upp 10 kg på gainers, tränade för lite. Såg bara märkligt ut så jag gick ner 10 kg igen och har precis börjat gymma igen. Riskerar jag att gå upp för mycket i vikt tror du?
    Vet hur man räknar ut proteinbehovet kroppsvikt i kg x 2-3 gram protein. Hur mycket kolhydrater ska man få i sig? Samt fett.
    Fördelningen bör ju se ut 30 % protein 30 % fett 40 % kolhydrater per dag enligt Paulun.

172 cm och 55-60 kg, tycker jag l

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.