Havregrynsgröt, tillagad eller ej?

Home Forums Kost och Näringslära Havregrynsgröt, tillagad eller ej?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author

Mina smaklökar har ett riktigt hatförhållande till gröt, så jag kör med havregryn som müsli till yoghurt/fil.

ja såg på nått tvprogram där dom sa att GI värdet blir högre om man rör om i gröten när den kokar för o få den fortare klar.

Bim wrote:
    ja såg på nått tvprogram där dom sa att GI värdet blir högre om man rör om i gröten när den kokar för o få den fortare klar.

För att inte göra mig mer orolig än jag redan är så bekräfta gärna att du gjorde detta inlägg för att visa på hur absurt korkade vissa människor är?

IATOAON wrote:
    För att inte göra mig mer orolig än jag redan är så bekräfta gärna att du gjorde detta inlägg för att visa på hur absurt korkade vissa människor är?

:D :D :D

Ina wrote:
    Funderade i morse på vad skillnaden är om man ”kokar” havregrynsgröten eller äter den som typ musli? Om det är ngn skillnad!?!
    Har fått lite svårt att få i mig gröten, blir lite kväljningar på de sista tuggorna….:(
    Spelar det någon större roll rent näringsmässigt?

Tacksam för svar!:)

// Ina

Går du på diet? Vet ju itne om detta passar dig..men det är gott!:)
    ca 40-50 gr fiberhavregryn, 4äggvitor, 50gr mosad banan, kanel efter tycke , Ev 1 skopa vassle. rör ihop allt dettai kastrull innan du sätter den på plattan. rör om hela tiden då äggvitan annars lätt bränner fast. Behövs ingen mjölk till då det blir en go äggviteröra.. Jag gillar det=O)MUMS

Bim wrote:

Man tar sig för pannan.

Frida G wrote:
    Går du på diet? Vet ju itne om detta passar dig..men det är gott!:)
    ca 40-50 gr fiberhavregryn, 4äggvitor, 50gr mosad banan, kanel efter tycke , Ev 1 skopa vassle. rör ihop allt dettai kastrull innan du sätter den på plattan. rör om hela tiden då äggvitan annars lätt bränner fast. Behövs ingen mjölk till då det blir en go äggviteröra.. Jag gillar det=O)MUMS

Ska jag lätt testa till helgen då jag har mer tid, mitt i veckan har jag alltid bråttom på morgonen :p
    Tack för tipset!!

JackRonnovius wrote:
    Tjabba,,

Jag vill bara tillägga att enda kolhydratkällan som jag hade utöver grönsaker under min diet inför de tävlingar jag körde i vintras, Athletic Fitness +180 cm (Decembercupen), Bodybuilding -87,5 kg Luciapokalen och Bodyfitness +178 cm Luciapokalen var OKOKTA havregryn.

Vill lova att jag inte hade något problem med formen ,, finns bildbevis i februarinummret av BODY.

:emo-thumb :worship:

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.