Hej jag är 1.75cm lång och väger 46kg hjälp mig

Home Forums Kost och Näringslära Hej jag är 1.75cm lång och väger 46kg hjälp mig

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej jag har försökt att gått upp i vikt nu i ett år men jag går inte upp något?
    Vad gör jag fel vad kan jag göra?

kör hårda & långa träningspass (4-5 dagar i veckan) sen käkar du en massa jävla Gainer.
    Då ska du se att din vikt går upp som en plätt. ;)

Det gäller dock att du äter mycket & nyttig mat också, det som gör den största delen till träningen, plus att du även läre tänka på att träna rätt, tränar du fel, så är det helt världelöst att du ens går till gymmet.

Så är du osäker på nån övning, var inte blyg och fråga runt på gymmet, om dom kan visa dig osv.
    Det gäller på maten & träningen som sagt i första hand, därefter kan du ta kost-tillskott. (som Gainer, Whey-80 osv).

Varför träna LÅNGA träningspass? Det räcker med maximalt en timme för att bryta ned muskelcellerna och tränar du längre bränner du endast kalorier, vilket personen i fråga inte vill göra.

Kör fokus på basövningar: Marklyft, bänkpress, millitärpress, benböj och chins, det triggar tillväxthormonerna eftersom de involverar så många muskelgrupper. kör 6-12 reps och 4 set på varje övning så ska du se att det tar sig. När du vant dig med övningarna och har kommit igång kan du lägga till några extraövningar och dela upp gympasset till till exempel så här:

Måndag: Bänkpress, Benböj, Chins.
    Tisdag: vila.
    Onsdag: Millitärpress, marklyft, mage.
    Torsdag: vila.
    Fredag: Bänkpress, Chins, vader.
    Lördag: två övningar för biceps och triceps, kanske någon baksida axelövning.
    Söndag: Vila

Sen är kosten nästan det viktigaste. har du svårt att gå upp i vikt behöver du äta mer kalorier. ät varannan timme, t.ex. Frukost kl 8:00, mellanmål 10:00, lunch 12:00, mellanmål 14:00, mat före träning, 16:00 och middag 19:00. En gainer kan vara att rekommendera direkt efter avslutat träningspass eller alternativt en banan och något snabbt protein (Whey 80 är ett bra proteintillskott). Hoppas inlägget hjälpte!

Ilikefood wrote:
    Kör fokus på basövningar: Marklyft, bänkpress, millitärpress, benböj och chins, det triggar tillväxthormonerna eftersom de involverar så många muskelgrupper. kör 6-12 reps och 4 set på varje övning så ska du se att det tar sig. När du vant dig med övningarna och har kommit igång kan du lägga till några extraövningar och dela upp gympasset till exempel så här:

Måndag: Bänkpress, Benböj, Chins.
    Tisdag: vila.
    Onsdag: Millitärpress, marklyft, mage.
    Torsdag: vila.
    Fredag: Bänkpress, Chins, vader.
    Lördag: två övningar för biceps och triceps, kanske någon baksida axelövning.
    Söndag: Vila

Bra upplägg, men jag skulle vilja ändra på fem punkter:

1. Om man kör 4 set bänkpress och 4 set militärpressar, får framsida axel en massa stryk (totalt 16 set i veckan) Bättre köra 2 set bänkpress och 4 set militärpress.

2. För utsida axlar skulle jag vilja ha 4 set side laterals, på lördagen.

3. För baksida axlar skulle jag vilja lägga till 4 set bent laterals, på lördagen.

4. Kör man bara chins och marklyft, får man en väldigt oproportionerlig rygg, byt 4 set chins mot 4 set stående rodd i veckan.

5. Endast 3 set per biceps resp. tricepsövning på lördagen. Detta då rygg resp bröst & axel träning stimulerar biceps. resp triceps

Quote:
    Sen är kosten nästan det viktigaste. har du svårt att gå upp i vikt behöver du äta mer kalorier. ät varannan timme, t.ex. Frukost kl 8:00, mellanmål 10:00, lunch 12:00, mellanmål 14:00, mat före träning, 16:00 och middag 19:00. En gainer kan vara att rekommendera direkt efter avslutat träningspass eller alternativt en banan och något snabbt protein (Whey 80 är ett bra proteintillskott). Hoppas inlägget hjälpte!

Många rekommenderar div. pulver men som jag ser det, så gör en god gröt samma nytta: Här är min ”Skogshuggargröt från Pajala” Blötlägg 575g torkade gula ärtor i en rostfri bunke i 24h i kylen. Häll av vattnet och koka i en 7l gryta, utan salt i 45 minuter. Frys in i 10 st lika stora en liters fryspåsar, ca 138 g/st. Nu kommer själva receptet:

TVÅ PORTIONER – SKOGSHUGGARGRÖT FRÅN PAJALA
    5,2 dl vatten med 2 krm havssalt
    en fryspåse gula ärtor enl. ovan.
    115g havregryn
    18g ekologiska torkade aprikoser
    18g katrinplommon
    18g russin
    15g hasselnötter
    9g solrosfrön
    9g kokos
    3g krossade linfrön

Koka upp, stäng av i 5 minuter, därefter 1:an i 10 minuter, stäng av, låt stå 5 minuter till.
    Kyl kastrullen i kall vatten i diskhon i 2 x 4 minuter. Rör om före, mellan och efter, varje 4 minutrar.
    Servera med ett glas mjölk och ett svenskt äpple.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.