Hjälp en desperat nybörjare med korrigering av dietschema!

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp en desperat nybörjare med korrigering av dietschema!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag är ute efter att min kropp ska se ”bra” ut (slimmad & hård). Jag har lagt upp följande dietschema som jag följt under en lite längre tid, men efter att ha sett va folk har skrivit så börjar jag tro att jag gör fel. Jag vet inte hur jag ska korrigera det, SNÄLLA HJÄLP! Jag behöver hjälp med att korrigerigering så jag får det bästa matschema jag har råd att hålla.

ålder: 20 år
    längd: 1,80 cm
    Väger: 80 kg (85)

Nuvarande dietschema

Måltid 1: 2 dl havregrynsgröt, mellanmjölk (mäter inte utan häller på), 2 st ripped fuel tabletter innan måltiden

Måltid 2: 200-300 g kycklingfilé, 1 dl ris, en handfull broccoli, 2 st ripped fuel tabletter innan måltiden

Måltid 3: Tonfisk 240 g, lite räkor, halv tomat, lite isbergsallad

Måltid 4: 1,5 dl whey 80 pulver

Måltid 5-måltid 6: 4-5 ägg, 2 fullkornsmackor med jordnötssmör. (Detta äter jag några timmar innan läggdags.)

Jag tror att mitt proteinintag är runt 130-150 g men jag är inte helt säker.

Dietar du? eller vad är syftet…
    Känns som om du har lite väl lite kolhydrater för att kunna bygga ordentligt.
    Är det en diet så skippa mellanmjölken o kör minimjölk istället. Mackorna till sista målet är bättre att ta bort eller byta mot ex. kokt potatis som är bra koliskälla och väldigt billig!

Sedan skulle jag vilja ha mer fett till övriga mål än det sista. Nötter eller olja är enkelt o bra att ha till.
    Försök att få en fullvärdig proteinkälla, långsamma kolhydrater och bra fett till ALLA mål. Du kan skippa kolhydraterna till sista målet om du vill…

Jag är ingen expert, så någon kanske vill rätta mig. Men mina tips i alla fall.
    Lycka till! :emo-thumb

du behöver ett seriöst diet upplägg pma eller fråga någon om det. vad är målet? bygga muskler eller bränna fett?
    oavsett så äter du för lite protein för din vikt. helst runt över 200g per dag. samt vart är proteinet vid frukosten? dagens viktigaste mål…

Jag är ju ingen boddybuilder men vill forma kroppen till en slimmad och hård, skulle uppskatta tips om på vad jag ska lägga till och ta bort, måltid mässigt, det jag äter är det billigaste proteinet som jag känner till, kan ju itne mycket om ämnet, målet är att ta bort fettet så musklerna syns mer samtidigt som man bygger och blir hårdare. Har hört att man inte ska få i sig för mycket kolhydrater. mackorna jag äter på kvällen är fiberika, är inte fiber bra? har lagt till nötter, cheso eller hur fan det nu stavas ^^

(vägde mig nyligen förresten, är nere på 80 kg)

kan säga att jag också är 20 år gammal o ca 180 cm lång och jag ligger på 85kg med mat i mig och tycker för övrigt att det är en bra vikt, frågar är hur ser din kroppsform ut? sen måste du väl fråga dig är du ute efter att bränna fett eller bygga muskler för att göra båda sakerna samtidigt är ganska svårt i jämnförselse till om du gör båda var för sig

skippa jordnötssmör och mackor så sent!!!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.