Hjälp med kosten

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp med kosten

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Jag är en tjej på 24 år som just nu tränar gym 3 gånger i veckan, försöker gå en timmes powerwalk på morgonen, blir kanske av 3-7 gånger i veckan. Försöker komma igång med Cardio biten, men är den jag tycker är tråkigast så om det är en bra vecka kanske det blir 2 pass cardio på maskinerna i gymmet. Har tyvärr ett väldigt stilla sittande jobb. Har många stora/höga mål med min träning, men lever ett liv där tid oftast saknas, vilket har gjort att periodvis har träningen legat på is. Men älskar träningen och hoppas på att förändring ska ske så jag kan fixa alla dessa mål jag har.
    Men det jag egentligen ville var att kolla vad ni tycker om min kost, en vanlig dag ser ut på följande sätt:

05:15-06:15 PowerWalk
    07:20 Havregrynsgröt med blåbär, gojibär och linfrön. 1 ägg. 1 kaffe med mjölk

10:00 Proteindrink

12:30 Lunch (husmanskost)

16:30 Proteindrink, 2 skivor knäckebröd med jordnötssmör

17:00 -19:30 Gym och 1 timme PowerWalk

19:40 Proteindrink

20:30 Kvällsmat (husmanskost).

Tacksam för kommentarer, åsikter, kritik och tips!

Skippa promenaden i direkt anslutning till styrketräningen. Har ingen aning om hur en portion husmanskost ser ut för dig så kosten känns i princip omöjlig att kommentera.

har en powerwalk ligger på morgonen också.

vet att husmanskost är ett luddigt och begrepp och egentligen vet jag redan vad jag borde förändra där, blir just nu ganska mycket kolhydrater (ofta pasta och till det en mindre mängd protein). så själv anser jag att jag borde dra ner på pasta, ris och potatis och öka mängden grönsaker (vilket just nu definitivt är alldeles för liten del).

Jenny87 wrote:
    så själv anser jag att jag borde dra ner på pasta, ris och potatis och öka mängden grönsaker (vilket just nu definitivt är alldeles för liten del).

Låter klokt att minska ner på det och äta mer kött. Även knäckebrödet kanske? Det gör du som du vill, men massa småätande av bröd är i alla fall något som gör mig mer hungrig.

har du något tips på annat bra mellan mål innan träning, som dessutom är smidigt att ta med.

Jenny87 wrote:
    har du något tips på annat bra mellan mål innan träning, som dessutom är smidigt att ta med.

Inget fel på det mellanmålet. Jag tycker inte om småätande själv helt enkelt, om du gillar det så fortsätt.

okej, jag gillar egentligen inte heller småätande, då det lätt att de blir ganska ofta, men känner att jag behöver ny energi innan träningen för att orka prestera

Jenny87 wrote:
    okej, jag gillar egentligen inte heller småätande, då det lätt att de blir ganska ofta, men känner att jag behöver ny energi innan träningen för att orka prestera

Fortsätt med knäckebrödmackorna då. :) Du märker ju själv hur utvecklingen går. Först när något stagnerat finns ju anledning att ändra, inte före dess. :)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.