Home › Forums › Kost och Näringslära › Hjälp med träning/matschema?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 oktober, 2011 at 18:23 #51725Anonym anvandareMember23 oktober, 2011 at 18:23 #125582Anonym anvandareMember
Hej.Hoppas jag postar i rätt här nu.
Jag undrar om det finns någon där ute som känner sig manad att hjälpa till med att lägga upp/ge råd till ett kost/träningschema som jag kan använda mig av? Är riktigt lost just nu i djungeln av alla dieter,träningsscheman m.m.
Planen är att jag ska försöka gå ner minst 0,6-1 kg i veckan. Iaf i början då jag har väldigt mycket att ta av. Dom jag pratat lite löst med säger att jag t.om. skulle kunna tappa 1,2-1,3 kg i veckan utan att tappa vidare muskelmassa. Är 23 år, ca 1,84 lång och väger runt 110-112 kg (då inte i muskelmassa tyvärr ). Ligger väl runt ca 20-23 % i kroppsfett skulle jag gissa på.
Det jag behöver hjälp med är vad jag ska äta,när jag ska äta och hur mycket. Behöver även lite hjälp med att lägga upp ett bra träningsschema (cardio i första hand) som man kan jobba efter. Hade mer än gärna tagit hjälp av en PT men finns inte ekonomi till detta då jag är student
Som sagt vet inte om någon ens är intresserad men jag tar emot den lilla hjälp jag kan få. Skulle någon bli intresserad så lägger jag gärna upp hur mina dagar ser ut med träning osv så du/ni får en liten uppfattning av hur det ser ut i min vardag.
23 oktober, 2011 at 20:28 #125583Anonym anvandareMemberfinns redan massor där ute, ta ett och följ det. Det är bättre att följa ett halvbra schema slaviskt än ett ”optimalt” halvhjärtat.
sen tror jag inte att du har ca 87kg fettfri kroppsmassa på 184cm…
23 oktober, 2011 at 20:35 #125584Anonym anvandareMembermysglenn wrote:sen tror jag inte att du har ca 87kg fettfri kroppsmassa på 184cm…? nu hängde jag inte med riktigt
23 oktober, 2011 at 20:36 #125585Anonym anvandareMemberJesse James wrote:? nu hängde jag inte med riktigt110kg sedan ta bort 20% fett = 22kg = ca 88kg kvar
om du har så mycket muskler så lär du ju vara god nog för kroppsbyggarscenen om du deffar på rejält…. HUR gjorde du din gissning?
sen finns det en bra deff-del av forumet som du kan kolla in
23 oktober, 2011 at 20:41 #125586Anonym anvandareMemberJaha du menade så. Ne det är bara en uppskattning. Testa en sån 3-punkts kalipermätning?(rätt ord?) för ca 2 månader sen och då och då hamnade den runt 21,5 till 22,5 typ. men som sagt det var för 2 månader sen och bara en någorlunda siffra att gå på. Jag kan mycket väl ligga på 30 % just nu 2 månader senare, inte gjort ngn ny mätning nämligen.
Men för en som inte är insatt i detta speciellt mycket, är deffa och ”banta” samma sak fast olika begrepp? Eller är det olika intensitet osv på dom?
24 oktober, 2011 at 08:45 #125587Anonym anvandareMemberJesse James wrote:Jaha du menade så. Ne det är bara en uppskattning. Testa en sån 3-punkts kalipermätning?(rätt ord?) för ca 2 månader sen och då och då hamnade den runt 21,5 till 22,5 typ. men som sagt det var för 2 månader sen och bara en någorlunda siffra att gå på. Jag kan mycket väl ligga på 30 % just nu 2 månader senare, inte gjort ngn ny mätning nämligen.Men för en som inte är insatt i detta speciellt mycket, är deffa och ”banta” samma sak fast olika begrepp? Eller är det olika intensitet osv på dom?
banta är mera viktfixering anser jag, deffa är bort med fettet fram med musklerna
24 oktober, 2011 at 08:57 #125588Anonym anvandareMemberJesse James wrote:Men för en som inte är insatt i detta speciellt mycket, är deffa och ”banta” samma sak fast olika begrepp? Eller är det olika intensitet osv på dom?Vid deff kan du se viktnedgången som ett nödvändigt ont i princip. I en utopi skulle ju fettet bara rinna av samtidigt som musklerna växer. Bantar man vill man bli smalare. Deff kräver styrketräning men det gör inte bantning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.