- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Hjälp mig med mitt matschema!
Hej!
Som tråder säger så behöver jag lite råd angående mitt matschema, jag har precis börjat deffa. Jag är 18 år, 93kg och är 183 cm lång. Jag tror jag borde ligga på ungefär 2500kcal/dag?
07.15 FRUKOST, Havregrynsgröt, ett ägg och 100g kesella
11.15 LUNCH, Tonfisk sallad, ca 100g tonfisk, mycket sallad, 1 tomat, röd lök
15.00 MELLANMÅL (innan träning) Protein drink WHEY, 100g kesella 1 ägg
17.30-18.00 MIDDAG Protein drink WHEY, kyckling/tonfisk (behöver variations tips?) 1,5-2dl fullkornsris och broccoli.
21-22.00 (efter powerwalk) 2-3 knäckebröd med kesella, 2 ägg, en banan och en protein drink
Ska jag dra ner eller tappa upp på min kost, behöver jag lägga till eller ta bort något?
Kör styrketräning 5-6 gånger i veckan också på låg reps (5-6).
Har du räknat ut hur många kalorier du får i dig? Så länge du åstadkommer ett kaloriunderskott så kommer du gå ner i vikt. Går du inte ner i vikt äter du för mycket.
Din kost ser proteinrik ut vilket är bra. Kanske lite fettsnål men det väljer man ju själv hur man vill göra, mer fett eller mer kolhydrater. Att proteinet är högt och att du styrketränar är det viktigaste.
Jag tror faktiskt inte jag kommer tappa så många kilon då jag inte känner av så mycket fett än en liten valk på magen så jag tänker vara mer nogrann med måttbanden å spegeln! Jag försökte räkna ut kalorierna men mitt internet hängde sig och jag orkade inte börja om. Ibland tar jag ju istället för fullkornsris tar jag pasta med olivolja för att få i mig lite fett. Iaf tack för din hjälp!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY