Home › Forums › Kost och Näringslära › Hjälp mig, nu kör vi på hårdare!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 maj, 2011 at 22:25 #52733Anonym anvandareMember10 maj, 2011 at 22:25 #129994Anonym anvandareMember
Hej allt gott folk!
Kille på 20 år, gymmat i drygt 1 år nu, spelar hockey och har gjort det i 5 år så har därav fysat/gymmat sen tidigare, tycker det är skitkul med gymma och därför vill jag ta det till en högre nivå.
175 lång
74 kg nu[http://imageshack.us/photo/my-images/694/jaaagw.jpg/ [img=http://img694.imageshack.us/img694/1088/jaaagw.jpg]]
Bilden är tagen för ca 4 månader sen.
Nu till hela mysteriumet,
Jag anser mig vara i hyfsat gott skick för att vara den jag är kort och liten:) dock är tanken genom det hela att jag vill mer, och allt ligger inte bara i viljan utan även vetenskap om träning, kost och m.m så därför behöver jag eran hjälp och jag är tacksam för alla svar, ska försöka ge er en daglig kost rapport. Utöver det så jobbar jag lite knagliga tider ibland och kan förekomma sena/tidiga träningspass, och sen även då kosten inte ligger i en rutin enligt frukost 9.00 och sen lunch 12.00 osv ni förstår..MAT
Frukost
– Fullkorns macka med kokta ägg och kaviar. Juice
Mellanmål
– En banan, frukter
Lunch
– Kycklingsallad, pasta med köttfärsås
Middag
– Kycklinfilé med ris & GrönsakerSen utöver detta så använder jag whey 100% och trycker i mig omega3-kapslar och vitaminer osv.. Har även creatine från whey100% monohydrate..
Var och köpte grejerna på mm sport, och fick det hyfsat förklarat men allt går ju inte in för det är mer ”matte” i det hela än att bara gå och träna, så mycket ligger ju på kosten, men skillnaden jag undrar är bland alla dessa långsamma/snabba kolhydrater, mikroniserat och vassel protein, mycket nya ord för en som inte har hört/använt dom innan, och för att effektivisera träningen så är ju detta en fördel att ha koll på både intag/förbrukning..
Sen gainer, proteinshake, creatine och dessa doseringar före/efter träning,måltid osv.. någon som kan dessa och förklara varför lite genomförligt, har även läst en del om det så lite finns innanför pannbenetDet låter väl tokigt att killen vill ha reda på allt detta men vill också ha mål och kunna nå dom genom hård/nyttig träning, så igen tacksam för all respons!!
10 maj, 2011 at 22:50 #129995Anonym anvandareMemberGrym form mannen! Också ganska ny inom ämnet, så kan inte direkt hjälpa, men grym form!
11 maj, 2011 at 08:27 #129996Anonym anvandareMemberbankpress wrote:ska försöka ge er en daglig kost rapport.Skapa en journal i forumsdelen som är avsedd för det.
Du har en grym fysik för att vara 20 år tycker jag. Så mitt tips är att fortsätta med du gör
11 maj, 2011 at 11:48 #129997Anonym anvandareMemberbra fysik, Gör om matschemat lite, Frukost : lägg till 30 gram havregryn (fiber för magens skull) ,
Sen mellanmål + 2kokta ägg tillsammans med frukter.
Innan läggdags : 250gram kesella + bär (helst variera. blåbär,smultron,jordgubbar,rabarber.
Enkelt förklarat : Snabba kolhydrater = ökat insulinpåslag = fettinlagringen ökar” = energin klickar till direkt. Kan vara bra efter träningspass då man med snabb tillförsel tillgodoser musklerna med näring och ”stoppar” upp nedbrytningen.
Långsamma kolhydrater : energi över längre tid
Vassle = snabbt protein tas upp omedelbart
Kasein= aminosyror i blodomloppet under längre tid. Perfekt att se till att musklerna alltid får näring.12 maj, 2011 at 10:29 #129998Anonym anvandareMemberotursmannen wrote:bra fysik, Gör om matschemat lite, Frukost : lägg till 30 gram havregryn (fiber för magens skull) ,Sen mellanmål + 2kokta ägg tillsammans med frukter.
Innan läggdags : 250gram kesella + bär (helst variera. blåbär,smultron,jordgubbar,rabarber.
Enkelt förklarat : Snabba kolhydrater = ökat insulinpåslag = fettinlagringen ökar” = energin klickar till direkt. Kan vara bra efter träningspass då man med snabb tillförsel tillgodoser musklerna med näring och ”stoppar” upp nedbrytningen.
Långsamma kolhydrater : energi över längre tid
Vassle = snabbt protein tas upp omedelbart
Kasein= aminosyror i blodomloppet under längre tid. Perfekt att se till att musklerna alltid får näring.Tack!!
17 maj, 2011 at 18:51 #129999Anonym anvandareMemberKomigen nu folket mer kommentarer! :emo-thumb
26 maj, 2011 at 20:24 #130000Anonym anvandareMemberKomigen nu allihopa!! mer comments!
26 maj, 2011 at 20:45 #130001Anonym anvandareMemberflytta tråden till rätt sub-forum så kommer du troligen få mer respons.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.