Hungrig efter kvällsmat! DEFF

Home Forums Kost och Näringslära Hungrig efter kvällsmat! DEFF

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Jag har käkat middag/kvällsmat, känns som att jag har svårt att sova för att jag är hungrig, vad kan man käka så här dags? som är mättande och inte onyttigt osv? :(

tog nyss yoghurt och hade i en skopa proteinpulver, fortfarande ingen känsla av mättnad.

+tog något surdegs/dinkelbröd + en fet skiva osv.. känns bättre :)

Lägg dig o sov istället funkar alltid

lite samma sak här, men magen vänjer sig…lite mer fett och protein under dagen kanske ?!

Är alltid jobbigt i början.. bara ge sig fan på det. Annars kan du ju äta en stund innan läggdags, då tenderar magen att ”glömma” att den är hungrig innan du lägger dig.

Det bästa tycker jag är att gå och borsta tänderna direkt. Annars går man och småäter så fort man kommer till köket. Har du borstat tänderna så struntar man i det för att man inte orkar borsta de två gånger.

Jag gör mig iordning för kvällen, minus tandborstning och sen äter jag min kvällsmat ganska snabbt.
    Borstar gaddarna och kryper ner omgående, det fungerar för min del i alla fall.

Jag tar min pudding eller glassliknande version utav kvällsproteinet, borstar tänderna och slänger mig i sängen. Somnar alltid som en stock. :)

Så se till att du har något i magen bara, blir du nu inte ”mätt” på din kvällsdrink på vispa upp det till en pudding eller liknande som iaf jag tycker ger mer mättnadskänsla.

Sedan blir det en vanesak till slut. Hungern kommer avta med tiden.

Hunger och lidande är bra för karaktären. :)
    Ät mycket protein och fett på kvällen så håller du dig mätt.

Uppvispat kaseinprotein brukar mätta riktigt bra och passar ju bra att ta inför natten också.

Survivalist wrote:
    Hunger och lidande är bra för karaktären. :)
    Ät mycket protein och fett på kvällen så håller du dig mätt.

N

När jag har ätit för lite kolhydrater på dagen elr i den sista måltiden blir jag alltid sjukt hungrig/sötsugen på kvällen/natten så kan ba konstatera att ditt påstående inte stämmer för alla.

Kör själv på några riskakor om hungern stör sömnen eller om jag har väldigt svårt att somna och måste somna i tid.

Hallå,

Själv så anv jag slimex som jag tar i samband med frukost för att förhindra ett sötsug under deff. Fungerar hur bra som helst så man ska slippa sötsuget på kvällen när man känner att de kryper på:)

Lycka till

Enkelt svar på TS fråga är, ät mer sallad. Till sista målet äter du så mycket sallad att du inte vill se åt den igen. Då hinner inte magsäcken processa färdigt innan du somnar timmarna senare. Det är dock en konst att få till en riktigt god sallad, en miss som många gör är att inte hacka tillräckligt fint. Konsistens är A och O.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.