Hur Äta/Träna

Home Forums Kost och Näringslära Hur Äta/Träna

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej är ny här och vet inte riktig var jag ska skriva d här men jag testar :)

Har tränat i 2 år snart men alltid börjat och slutat om nu förstår vad jag menar men den här gången är det på allvar..
    jag är också bodypump instruktör men det är nånting jag har lagt åt sidan än så länge.

Ålder: ……….19
    Längd: ………184
    Vikt: …………78

Såhär ser min träningsvekca ut.

Måndag: ………Bröst – Mage
    Tisdag: ………Biceps – Triseps
    Onsdag: ………Vila
    Torsdag: ……….Rygg – Mage
    Fredag: ………Axlar – Vader
    Lördag: ……….Vila
    Söndag: ………Ben

(kom järna med förslag och kommentarer på hur jag kan förbättra cheman)

Jag har inte riktig lagt upp hur jag ska äta men ungefär såhär ser d ut än så länge.

Frukost:
    3dl havregryn
    4dl mellan mjölk
    4st äggvita
    1st skopa protein (whey100)
    Allt i mixer och dryck.

Lunch:
    Blir blandat men oftast kykling elle något med ris

Middag:
    Också blandat men oftas Ris med något (kykling / fisk …)

90mn innnan träningen brukar jag dricka en skopa whey 100 och 30mn innan kreatin v12. och direkt efter whey 100 igen.

Har 3kh gainer som står i skåpet och dammar eftersom jag inte vet när jag ska ta det :|

Problemet med mig måste vara kosten eftersom jag tränar bra. jag satsar ju på stora muskler som jag aldrig lyckas med (som jag vet).

så det jag vill veta är hur jag ska äta? vad ska jag äta? ser min chema bra ut?
    typ vad ska jag äta innan jag sover?

Kom med allt förslag. kommer på måndag börja med Träningsjournal med bilder och allt :|
    annars så har jag bara den lilla bilden till vänster.

Det ser v

tack, så enligt dig så ser träningsveckan också bra ut elle?

Absolut! Och det viktigaste är att programmet funkar för DIG!
    Kör hårt!

Vad gäller träningen; kör ett 2-split eller i värsta fall ett 3-split med ett helkroppspass i veckan.

Din kost är på tok för fattig på fett! En vettig energifördelning är:
    40E% Protein
    30E% Fett
    30E% Kolhydrater

Dessutom bör större delen av kolhydraterna intas direkt efter träningen samt cirka en timme senare. Är du väldigt aktiv under dagen kan du ta lite av kolhydraterna under morgonen och förmiddagen.
    Se även till att äta mer grönsaker! Åtminstone 3ggr per dag. Större delen av mina klienter äter grönsaker till ALLA fasta måltider, inklusive frukost.

Din gainer kan du använda under och direkt efter träningen. Troligtvis är sammansättningen lite klen på protein, så tillsätt en skopa extra eller två med proteinpulver.

Jag hade dock inte lagt tricepspasset dagen eftre bröstpasset
    dp triceps används då du kör bröst också..

Joachim Bartoll wrote:
    Vad gäller träningen; kör ett 2-split eller i värsta fall ett 3-split med ett helkroppspass i veckan.

Din kost är på tok för fattig på fett! En vettig energifördelning är:
    40E% Protein
    30E% Fett
    30E% Kolhydrater

Dessutom bör större delen av kolhydraterna intas direkt efter träningen samt cirka en timme senare. Är du väldigt aktiv under dagen kan du ta lite av kolhydraterna under morgonen och förmiddagen.
    Se även till att äta mer grönsaker! Åtminstone 3ggr per dag. Större delen av mina klienter äter grönsaker till ALLA fasta måltider, inklusive frukost.

Din gainer kan du använda under och direkt efter träningen. Troligtvis är sammansättningen lite klen på protein, så tillsätt en skopa extra eller två med proteinpulver.

Kan bara instämma men vill göra ett litet tillägg, innan säng gående så kan du ta en kesella eller en proteinare med långsamt protein typ mjölk eller ägg men som sagt så går det bra med kesella

tack för allt svar, nu har jag iallafall en bättre uppfattning om vad min kropp behöver.

Jag vill kunna bygga mer muskler vilken jag inte har lyckats med under mina träningsår, jag kan nog säga att jag har bara fått mer former på kroppen än muskler (om ni förstår vad jag menar).

så en förbättring av dagens mat blir ungefär såhär.

Frukost:
    2dl havregryn
    3dl mellan mjölk
    3st äggvita
    2st skopa protein (whey100)
    grönsaker
    Allt i mixer och dryck.

Lunch:
    ris, grönsaker, med fisk/kykling

Middag:
    samma som lunch

samtidit så försöker jag att få i mig lite fett under dagen.
    innan träning 1 skopa protein och direkt efter 1skopa gainer+1skopa protein
    innan jag lägger mig så äter jag en burk kesella.

så vad tycker ni? är det nånting jag har glömt?
    den här maten och hårt (effektiv) träning kommer jag kunna bygga mera nu.

ps. jag har alltid tänkt på hårt träning och sköta träningen, men aldrig på kosten och hur viktig det är, just dörför har jag ej lyckats riktig… så för alla er nybörjare, begå inte samma mistag som mig :emo-thumb

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.