Home › Forums › Kost och Näringslära › Hur bli av med underhudsfett till sommaren?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 mars, 2011 at 17:24 #53459Anonym anvandareMember8 mars, 2011 at 17:24 #133222Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är nyregistrerad här och hoppas att jag skriver i rätt avdelning.
Jag är en kille på 18 år som väger 58,6 kg och är 173 cm lång.
I vintras vägde jag 65 kg och har på det senaste slutat med chips, godis och skräpmat för att jag vill bli av med underhudsfettet.Så här ser min kost ut en vanlig dag:
Frukost 06.00 Fiberhavregryns gröt
Mellanmål 1 09.00 2 rågstyrka, 2 kalkonskinka
Lunch 12.00 2 fullkornswraps med tonfisk, avocado, majs, gurka, sallad och tomat
Mellanmål 2 15.15 1 frukt
Middag 18.00 ris och kyckling samt sallad
Mellanmål 3 21.00 1 ägg + fruktJag kommer med start från idag att powerwalka 40-60 min per dag samt göra 3×20 situps varje kväll.
Mina mål är att…
.. till sommaren ha synligt 6-pack utan underhudsfett.
.. min kropp ska bli större än vad den är idag.Jag är tyvärr väldigt sällan på gymmet (1 gång varannan vecka) och förstår att jag måste träna minst 2 gånger per vecka för att nå mina mål.
Nå.. vad tror ni?
Har ni några tips?
Vad bör jag tänka på?
Bör jag äta mer för att lyckas?EDIT: Just nu har jag synligt 4-pack och underhudsfettet längst ner typ svårt att förklara men ni vet nog
8 mars, 2011 at 18:00 #133223Anonym anvandareMemberDu måste gå ner i vikt för att få 6-packen o synas och det kan du göra genom att deffa. Finns en deff guide på deff avdelning utav forumet, läs där så får du reda på mycket viktig information angående deff
8 mars, 2011 at 18:03 #133224Anonym anvandareMemberSkit i att göra situps varje jävla kväll. Dra dig till gymmet om du nu kan och slutligen läs deffguiden.
Vad gäller kosten så skulle jag ta bort brödet och byta det mot kokta ägg.
Samma med frukten.Såg din vikt nu kontra längd, du kan inte ha mycket muskler om du skall ner kanske 5kg till eller vad som nu krävs.
8 mars, 2011 at 18:31 #133225Anonym anvandareMemberMenar du att du även har fett soim inte sitter under huden?
:whistle:
8 mars, 2011 at 19:14 #133226Anonym anvandareMemberVad rekommenderar ni att jag skall göra då?
Jag vet inte hur mycket muskler jag har.
Tar 3×10 12 kg i hantlar
Tar 25 kg på denna [http://home.swipnet.se/atletklubben/Img/Exercise/Magmaskin.gif]
Tar 35 kg på denna [http://www.gymutrustning.com/img/thmb/gymmaskiner/it9000/IT9014.gif]Kan man inte på något sätt få synliga magmuskler samtidigt som man ökar i vikt och muskler?
Nykropp wrote:Skit i att göra situps varje jävla kväll. Dra dig till gymmet om du nu kan och slutligen läs deffguiden.Vad gäller kosten så skulle jag ta bort brödet och byta det mot kokta ägg.
Samma med frukten.Såg din vikt nu kontra längd, du kan inte ha mycket muskler om du skall ner kanske 5kg till eller vad som nu krävs.
Det kan väl inte vara hälsosamt att väga 53,6 kg när man är 18 år och 173 cm lång?
Tommy Ivarsson wrote:Menar du att du även har fett soim inte sitter under huden?Haha nä det har jag förhoppningsvis inte
Jag vet inte varför det kallas underhudsfett8 mars, 2011 at 20:37 #133227Anonym anvandareMemberPrecis det ser sällan hälsosamt ut. Det var det jag menade. 5kg var bara en gissning eftersom jag inte har en aning om hur du ser ut. Men tydligt är ju att du skall ner i vikt för att få bort fett. Vilket betyder enligt dina siffror att du redan är jävligt tunn. Kommer knappast se aptitligt ut oavsett hur mycket dina rutor syns, eller vad tror du?
9 mars, 2011 at 09:20 #133228Anonym anvandareMemberQuote:Det kan väl inte vara hälsosamt att väga 53,6 kg när man är 18 år och 173 cm lång?Näe, antagligen inte men å andra sidan är det inte speciellt mycket hälsosammare att väga 58 kg när man är 18 år och 173 cm lång heller.
Vore jag i dina kläder skulle jag ha ägnat de närmaste åren till att försöka packa på mig lite kvalitetsmassa men du verkar ha bestämt dig för att sexpacket är viktigare än något annat just nu och då är det bara att deffa bort några kg till. Något annat alternativ finns inte, egentligen.
Teoretiskt kan man bygga muskler och bränna fett samtidigt – det är inte ovanligt att nybörjare har en ”magisk” period det första halvåret/året där detta kan ske simultant – men bortsett från denna korta period av nybörjarmagi så krävs det en sjujäkla koll på kosten om man vill bygga och bränna samtidigt.
Att en 18-åring skulle ha ork och motivation nog till att ro detta i land håller jag inte för särskilt sannolikt, ehuru inte omöjligt.
Mitt förslag är att du letar rätt på ett vettigt träningsschema och lägger fokus på styrkeövningar i de tre stora – marklyft, bänkpress och knäböj – och samtidigt håller lite koll på maten. Kanske är detta tillräckligt för att du ska kunna ro detta i land, vem vet.
Ät ”bra mat” och försök bli starkare på gymmet. Börja där, åtminstone.
9 mars, 2011 at 10:23 #133229Anonym anvandareMemberJag är ingen expert på deffning, men jag rekommenderar STARKT att du besöker en läkare och diskutera din minskning innan du börjar deffa, du är en man med en kvinnlig vikt på din längd just nu och jag TROR inte det är hälsosamt för dig att gå ner ytterligare i vikt.
Visst magrutor är trevligt på sommaren då man kan visa upp sin fysik i en helhet, personligen tycker jag inte att det ser så snyggt ut med synliga magrutor om resterande kroppen ser undernärd ut. Men som sagt innan alltid bra att kolla med en läkare först.
Håller med Jon och nykropp till 100%, satsa på att äta bra och proteinrik mat samtidigt som du utövar en kvalitetmässig träning. Du kommer se goda resultat om du gör detta.
Lycka till med dina mål!
11 mars, 2011 at 09:33 #133230Anonym anvandareMemberTycker nog det är klokare att du försöker gå upp i vikt som flera redan påpekat. Ditt BMI ligger precis på gränsen för undervikt, och går du ner ytterligare kommer du passera gränsen. BMI är ju förvisso ett lite halvtaskigt mått, men det är främst missvisande då en person väger mkt pga stor mängd muskelmassa.
Ett sexpack är enligt mig bara snyggt om resten av kroppen matchar den muskelmässigt. Annars ser det bara sjukligt ut.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.