Hur många kalorier skall jag äta?!

Home Forums Kost och Näringslära Hur många kalorier skall jag äta?!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Hej

Jag har tränat i 2 år och ökat bra i muskelmassa, men också minskat mycket i fett. Frågan är hur många kalorier bör jag äta dels för att stå still i vikt och hur mycket mer bör jag öka kaloriintaget för att öka muskelmassan?!

Är 180 cm och väger 80 kilo (ca 10% kroppsfett) och styrketränar 4 ggr/vecka, springer en gång och spela badminton 1 gång.

Är det någon som har ett bra svar, tack…

gå in på uppladdningen så får du en bra hint om hur mycket du bör stoppa i dig per dag.

[http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open]

sommar wrote:
    Hej

Jag har tränat i 2 år och ökat bra i muskelmassa, men också minskat mycket i fett. Frågan är hur många kalorier bör jag äta dels för att stå still i vikt och hur mycket mer bör jag öka kaloriintaget för att öka muskelmassan?!

Är 180 cm och väger 80 kilo (ca 10% kroppsfett) och styrketränar 4 ggr/vecka, springer en gång och spela badminton 1 gång.

Är det någon som har ett bra svar, tack…

Satt på skithuset nyss (kanske onödigt vetande ??) och läste en BODY
    från tidigare i år och där fanns det en liten ruta där det stod att man
    skulle ta den vikten man ville väga gånger 27 resp 31 för att få fram
    vad man borde peta i sig i kalormängd.

nicke wrote:
    Satt på skithuset nyss (kanske onödigt vetande ??) och läste en BODY
    från tidigare i år och där fanns det en liten ruta där det stod att man
    skulle ta den vikten man ville väga gånger 27 resp 31 för att få fram
    vad man borde peta i sig i kalormängd.

Det kan ju inte stämma för någon som tränar och vill öka/stå stilla i vikt. Verkar mest vara en fingervisning om ens basalförbrukning?
    För i såfall skulle jag om jag gångrar min vikt med 27 äta 1566 kcal om dagen, och jag trycker i mig ganska bra mycket mer än så och står stilla i vikt.

Jag tror att den bodyn syftae p

Fast…om jag räknar fram kalorimängd på det sättet så tas ju ingen som helst hänsyn till aktivitet under dagen. Alltså det blir ju samma kalorimängd om jag vill väga 80 kg och INTE tränar alls som om jag kör spinning två timmar per dag enligt det sättet att räkna:what:

Har jag missat nåt?

smurfpucko wrote:
    Det kan ju inte stämma för någon som tränar och vill öka/stå stilla i vikt. Verkar mest vara en fingervisning om ens basalförbrukning?
    För i såfall skulle jag om jag gångrar min vikt med 27 äta 1566 kcal om dagen, och jag trycker i mig ganska bra mycket mer än så och står stilla i vikt.

Den rekommendationen gäller vid viktminskning samt för personer som inte tränar hårt.

Jag tycker du kan anv

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.