Home › Forums › Kost och Näringslära › Hur mkt Kolh/Prot/Fett under deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 januari, 2006 at 18:38 #95676Anonym anvandareMember1 januari, 2006 at 18:38 #1048923Anonym anvandareMember
Kanske en av dom vanligaste frågorna men jag hittar ingen info om detta när jag sökte runt.
Hur mycket bör man ligga på (g/kg kroppsvikt).
MVH/Athis.
1 januari, 2006 at 22:31 #1048924Anonym anvandareMemberAnledningen till att du inte hittar n
2 januari, 2006 at 13:25 #1048925Anonym anvandareMemberOk tack f
2 januari, 2006 at 13:33 #1048926Anonym anvandareMember[www.caloriesperhour.com]
4 januari, 2006 at 12:59 #1048927Anonym anvandareMemberJag har samma problem.
Jag använder ett program som heter Formfixaren men hur jag än vänder och vrider på det så fyller kalorierna ut dagsbehovet väldigt snabbt.
Tonfisk i vatten samt kyckling file innehåller inga kalorier. Men det blir förbaskat ensidigt. Jag vill knappt se en tonfiskburk och kycklingfilé är så himla dyrt….men ner går man i alla fall rätt snabbt om man kör hårda gympass.
Jag är ju fortfarande tjock och jag minskar med 1kg i veckan med varannandagsträning….Jag blev uppringd av ett företag igår som ville att jag skulle prova på en kur kaloriförbrännare, detta är tydligen helt nytt och skall hjälpa till att bränna ca 1000 kalorier om dagen /3 kapslar.
Jag återkommer om produkten som låter som rena effedrinet men är tydligen helt laglig…4 januari, 2006 at 13:08 #1048928Anonym anvandareMemberoldman wrote:Jag har samma problem.Jag använder ett program som heter Formfixaren men hur jag än vänder och vrider på det så fyller kalorierna ut dagsbehovet väldigt snabbt.
Tonfisk i vatten samt kyckling file innehåller inga kalorier. Men det blir förbaskat ensidigt. Jag vill knappt se en tonfiskburk och kycklingfilé är så himla dyrt….men ner går man i alla fall rätt snabbt om man kör hårda gympass.
Jag är ju fortfarande tjock och jag minskar med 1kg i veckan med varannandagsträning….Jag blev uppringd av ett företag igår som ville att jag skulle prova på en kur kaloriförbrännare, detta är tydligen helt nytt och skall hjälpa till att bränna ca 1000 kalorier om dagen /3 kapslar.
Jag återkommer om produkten som låter som rena effedrinet men är tydligen helt laglig…Tonfisk och kycklingfilé innehåller också kalorier, även om de kommer från protein:)
Vad gäller kaloriförbrännaren så kan jag säga att om de verkligen menar 1000 kalorier, dvs en kcal, så kan det möjligtvis stämma. Om de menar 1000 kcal däremot, vilket de tyvärr säkert gör;), så är det en bluff.
4 januari, 2006 at 13:23 #1048929Anonym anvandareMemberJo jag är rädd för att dom menar 1000 kcal om dagen….Jag lägger ut info så fort jag får dom
4 januari, 2006 at 13:30 #1048930Anonym anvandareMemberDå är det en fysiologisk omöjlighet och en ren bluff. Klart det är lagligt när det inte innehåller något som ger effekt.
4 januari, 2006 at 17:24 #1048931Anonym anvandareMemberOldman: Sant att det blir ensidigt med kyckling och tonfisk hela tiden men det finns juh så mycket mer, exempelvis så är juh kycklinglever inte så dyrt o innehåller ganska bra med protein likaså kycklinghjärta (innehåller dock mer fett än bröst filé). Sen har du torsk och hookiefiléer.
MVH/Athis.
4 januari, 2006 at 23:22 #1048932Anonym anvandareMemberAthis wrote:Oldman: Sant att det blir ensidigt med kyckling och tonfisk hela tiden men det finns juh så mycket mer, exempelvis så är juh kycklinglever inte så dyrt o innehåller ganska bra med protein likaså kycklinghjärta (innehåller dock mer fett än bröst filé). Sen har du torsk och hookiefiléer.MVH/Athis.
Man tackar för tipset och bugar :emo-thumb Detta är första gången jag går in för detta djupt religiöst men kunskapen får jag ta efter hand.
Tack, tack
5 januari, 2006 at 01:25 #1048933Anonym anvandareMemberpersonligen så gillar jag Coops egna kyckling som jag har för mig att man kan få för strax över 50kr /kg eller något liknande. Inte så farligt dyrt tycker jag. Visst vet ej exakt hur mycket vatten osv det finns i men upplever det som mycket mat i en påse och väldigt god kyckling.
5 januari, 2006 at 08:27 #1048934Anonym anvandareMemberoldman wrote:Man tackar för tipset och bugar :emo-thumb Detta är första gången jag går in för detta djupt religiöst men kunskapen får jag ta efter hand.Tack, tack
Skaldjur är bra… kan iofs vara dyrt, men det finns ju billiga varianter som ”Seafoodmix” på Willys… Bläckfisk. Nötfärs eller rent nötkött är väl heller inte så farligt dyrt? Dessutom finns ju viltskav som är skitgott att köra till exempel i wok… Andra varor med relativt mycket protein och mättnad i förhållande till kostnad och kalorier är ju bönor, linser och kikärter… keso är inte heller så farligt dyrt… ägg… makrill i tomatsås innehåller dessutom bra fetter… rökt fisk kan man få rätt billigt ibland och även om det är mycker kalorier är det jävla bra fetter…
5 januari, 2006 at 08:28 #1048935Anonym anvandareMemberWillys k-fil
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.